|
|
|
|---|---|
| Är det kamkedja eller kamrem på en 318i -84. Jag får nämligen olika svar hela tiden, kan inte ni som vet nästan till 100% skriva vilket det är ? | |
Andie_83 |
Din motor heter väl M10, och är rem driven. Är nästan 100% på det Ha det bra MVH //Andy |
|
Det är en M10. Men jag är osäker på vad det är nämligen, för det brukar väll vara en plastkåpa över kamremmen på de flesta bilar, men på min är det inte det. Hjälp!!! Blir jag tvungen att riva bort och se efter ??? Svara gärna..... |
|
|
M10 har kamkedja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej....... Erikw: du säger kamkedja och Andie_83: säger remdriven Då är jag tillbaka på ruta ett igen.. Men tack för hjälpen ändå.... Jag behöver mer svar!!! |
|
|
Tro på vem du vill, men jag har ETK uppe och artikelnumret för kamkedjan är 11 31 1 716 986... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
m10 har kamkedja! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Den bilen har 100% kedja som också framgår klart iom Eriks svar. Mvh Janne. |
|
|
det har då varit kamkedja på alla m10 motorer jag rivit i iallafall ! Så det är kedja på din ! |
|
Andie_83 |
Alltså jag var som sagt inte helt 100, så då har den nog kedja som dom andra säger. Man måste ju inte riva, man kan ju ringa BMW eller liknande. Ha det bra MVH //Andy |
|
Tack för hjälpen alla. Nu har det framgått klart och tydligt att det är kedja... Ha det bra. |
|
|
4.an som finns mellan 88-94 har däremot kamrem (heter m40) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
Njuren |
tror de är rem faktiskt... skoja ;-) BMW - i nöd och lust |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.