|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner! Jag har kollat alla inlägg gällande detta, men inte hittat något som tar upp det problem jag har.. För ett par veckor sedan så körde jg över en snöklump som låg på vägen, det bullrade till i underredet. Efter det så kommer det ett konstigt vibrationsljud som jag tror kommer från den ena katten. Detta ljud försvinner när bilen har blivit varm... Vad kan ha hänt? Något löst i katten som blir "stabilt" när det blir varmt, eller? Är det fel på katten så vill jag givetvis byta ut den... Ska jag köpa original? Eller fungerar tex. Katalysator Teknik`s kattar lika bra? Hur mycket kostar Feritta`s racekattar? | |
|
Hej Donken det kan vara lite av varje som gått sönder eller blivit mindre bra du får titta o lyssna under bilen be en kompis gasa lite (brukar inte vara så svårt att be om hehe) så kommer du nog på vad det kommer ifrån. Har ingen egen erfarenhet av race-kattar mer än att ja läste (här) att det ger inte något nämnvärt i effekt men de är billigare än orginal men kattar som kattar jag köppte två pirat 1500st till min förra 750 92:a (2:a på bes) och svetsade dit med flänsar så man kunde byta dem eller rättare sagt ta bort dem o sätta dit raka rör. men det är kanske inte så kul på en så ny bil det hade ja nog försökt leta rätt på org eller nått race mvh matte |
|
|
Hej Donken. Jag har samma ljud i min 740 -95a och det försvinner också efter en stund när man fått upp värmen. Min mekaniker säger att det är innehållet i kattarna som är löst "utbränt". Han har haft 2 likadana fall tidigare så han är 100% säker (tyvärr) Jag ville också det skulle vara någon plåt eller något som satt löst men... jag letar också efter alternativ kattar nu för orginal ligger på ca 20-22 loppor monterat och klart. |
|
| På min var det skyddsplåtarna till kattarna som var lösa, bara att punkta dit med svetsen. | |
|
Länk har sportkattar med metallkärna för 2600:-/st. Mvh |
|
|
katalysatorteknik.com där finns billiga kattar mvh matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.