|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 318i -84 startar inte. Den har stått still under en längre tid, men idag tänkte jag starta den. Den försökte starta men efter ett tag så märkte jag att pumpen var tyst. Jag tittade på säkringen och den var hel, jag kopplade bort pumpen och testade direkt från batteriet, då surrade den. Nu vill jag veta om man kan se om ett bränslepumpsrelä är sönder, eller har någon annan någon teori om vad som kan vara fel ? Hjälp!!!! | |
| troligen kan reläet fela...testa att bara bygla reläet och se vad som händer då. | |
| Bygla över reläet? Hur gör man det, mellan vilka stift ? | |
|
Har du endast gjort en "visuell" koll av säkringen? Jag har varit med om att just säkringen till bränslepumpen såg hel ut men vid en närmare koll så var det ett brott på tråden som inte syntes utan att den lyftes ur. |
|
|
Bjarne: Jag har tittat på säkringen noga, har också tittat på kabeln från pumpen till frampartiet i bilen, efter som jag svetsat tröskel, den kanske hade bränt av troode jag. Men jag vet fortfarande inte vilket relä som är bränslepumpsrelät?.Det sitter bara 2 st i den lilla lådan under huven. Är det den lilla silvriga eller den höga, svarta relät? |
|
|
Kan det inte vara så jävligt att du bränt upp styrsystemsboxen? (eller vad man nu kallar det) Att köra...ja det är kul |
|
| nja, den bör väll inte gått sönder om den har stått stilla en längre tid ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.