|
|
|
|---|---|
|
min startmotor drar inte runt, bara klickat till i solinoiden... jag har kollat alla anslutningar till din + att ha tagit lös den å kört den i luften med hjälp av kablar direkt från batteriet.. men den vägrar dra runt med kablarna som den normalt sitter i, vad ska det bero på? finns det nått relä till startströmen nånstans är vad kan det vara? | |
|
Pröva å koppla direkt med startkablar från batteriet - en från minuspolen till lämpligt jordställe på motorn (lyftöra e dyl) och från pluspolen till startmotorns plusanslutning. Testa sen om den drar runt med nyckeln. (ta bort en kabel från tändspole nså att den inte startar, säkerhetsåtgärd...) Funkar det så har du problem med plus eller minsukabeln, ta bort en startkabel åt gången så ser du på vilken sida felet ligger. Funkar det inte så har du problem med solenoiden eller anslutningarna till den. Försiktigt med startkablarna så det inte blir kortslutning nånstans... |
|
| ps jag utgår från att batteriet är fulladdat... | |
|
okej..jo batteriet ger 12,4v så där är inte felet. jag tror kålen är slut i startmotorn, vad kostar sånna? kan man byta själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.