|
|
|
|---|---|
Christer Lundman |
Hej, (God fortsättning!) Vad kan vara ett rimligt pris på en BMW 3,0CSi -74. Den står helt isärplockad och plåtrenoverad samt lackad men är totalt demonterad, karossmässigt är det bara sidorutor som är monterade. Motorns bottendel behöver renoveras och toppen plockas ihop. Bilen är helt komplett, i mycket gott skick (renoverad av yrkesman). Bilen är avställd sedan 1984, lackad och plåtrenoverad 85-86. Det som återstår är ihopmontering av hela bilen och motorn samt. renovering av bottendelen. Jag har nu blivit erbjuden denna klassiska kupé, ägaren vill att jag lägger ett bud. Frågan är vad som är et rimligt bud, är det någon som kan ge mig ett tips eller prisnivå? Mycket tacksam för all hjälp och information, Med mycket vänlig BMW-hälsning, Christer Som vet vad Freude am fahren innebär |
|
Hej! Beror väl på hur mycket du ska göra själv av det som är kvar :) Blir ju lätt lite dyrt om man köper ett sådant "objekt" och varken har tid lust eller för den delen kunskap eller ork att slutföra arbetet själv.OM man nu ska räkna "hem" bilens totala kostnad senare i ett ev. säljförsök med inte allt för mycket förlust.. Annars så tycker jag absolut att du ska köpa denna klassiker direkt ;) Frågan är väl vad du själv är villig att ge? 10' låter som att ett objekt av denna kaliber betingar idag... Beror ju på hur sugen du är på denna bil...20' är inte fel heller,du får ju en superfin klassiker som inte är alldeles lätt att finna idag.. Lycka till hur som helst! Mvh Janne. |
|
Christer Lundman |
Hej, Jag hade tänkt att göra allting själv, tanken är väl sedan att behålla bilen för överskådlig tid. Tycker personligen att detta är en av de vackraste bilarna som tillverkats (tillsammans med e28an). Tack Janne för ditt svar, återkommer med rapport! (Ev. någon bild på CSi:n) Mvh Christer Som vet vad Freude am fahren innebär |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.