|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med mitt emblem på huven, den är sliten och ser inte bra ut. Jag köpte idag ett nytt och jag visste att det nuvarande sitter bara fast med en plugg så jag fick loss den ganska enkelt. Problemet är nu att få loss den sista som sitter kvar och som har lossnat från emblemet. Det jag funderar på är att borra ett litet hål och skruva i en skruv för att sedan dra upp den. Det är ju plast så man behöver inte göra några gängor och den ska väl sitta ganska lös ändå? Vad är era bästa tips för detta, innan jag börjar experimentera med borren? /Hammar | |
|
Eftersom ingen svarade så utförde jag det jag hade tänkt. Det gick bra till en början, borrade ett litet hål, skruvade i en skruv som passade och som inte tryckte undan plasten för mycket (så den inte kilar fast pluggen). Men den satt som limmad... Tror inte det är normalt, utan personen som har haft bilen innan eller då huven har lackats om så har väl personen målat över hålet på ena sidan, så när de sedan placerade emblemet så har väl lacken gjort att pluggen limmats fast. Det är min bästa gissning. Hur som helst så slutade det med att pluggen hamnade på andra sidan, så det gick att sätta fast det nya emblemet, men vart pluggen tog vägen vet jag inte. Bara den inte rasslar runt nu. ;-) (Det var ändå nästa inget kvar på den så...) Passade på att limma fast karbon-look på emblemet och det blev bra tycker jag. Tyvärr passade inte satsen på min baklucka... :-( /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.