|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vad värderar ni denna E39 till? 520 -97, 19 000 mil, multiratt, klima, ASC, stolsvärme, elhissar, farthållare, sv-såld med bok, delbart drag, gråmetallic. 7 ägare inkl bilhandlare, nybes, larm och ljusgrå klädsel (ej skinn). Ej dimljus. Skavanker; Stolsidorna på båda sidor ng skadade pga fastklämd bälte, parkeringsbulor (ej stora), lite rost på nederkanten av bakluckan. 15" fälgar + däck (året runt), 15" sommardäck medföljer (ej på fälg). Om jag skulle värdera denna så skulle jag gissa på 70-75k. Vad säger Ni? /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Om du får den till det priset du skriver så är det nog ett tämligen bra köp... Vet dock inte om "handlarpriset" dyker ner så lågt... Att dimljus saknas sänker väl den berömda "vill ha" faktorn en smula och därmed priset också men inte till 70' iaf. Kostar inte så våldsamt att eftermontera. Är inte så "bevandrad" i värderingskretsar :) men jag tycker att det låter lågt iaf med 70'. Min värdering blir strax under 80',färdigprutat.. Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ligger nog ganska rätt i den värdering, dimljus kan man komplettra med i efterhand om det är nått som står högt på prioriteringslistan. Den har ju ändå en del bra "vill ha saker" :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Tror runt 70KSEK+- 5KSEK, ganska rimligt 523 5-10KSEK extra. Vettig men inte överdådig utrustning. 19000mil är helt ok, men skärmmer bort många spekulanter med milskräck. /Simon |
|
|
Hej. Tackar för svaren. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
735 |
Farsan fick bud på 55´ på sin 523 - 97 av bilcentralen i sthlm 21´mil klima lm.fälg. Har inte skrattat så mycket sen svärmor dog!!! |
|
735: Med andra ord ville dom inte ta i den med tång alltså!? :-) |
|
735 |
pistolas: Typ... De skulle väl sälja den vidare till en annan handlare och ville väl tjäna på mellanskillnaden, gubben skulle få ge 310´emellan för en snikad 525 inkl rabatt. Men ngn ska väl bet deras nya bygge, vet inte om ja vill medverka till detta dock med deras attityd... Kan ju säga att ja ska själv kolla upp Jacobssons bil i jkpg om de ger ett bättre pris. Annars får man väl sälja bilen priv, e kanske väl invest tid. Kan inte riktigt förstå bilcentralens beteende, hur man som handlare inte vill behålla sina kunder, då bilen är köpt ny där och sedan servad där varenda gång sen dess. D e ju 10 ggr svårare att skaffa en ny kund en att behålla en annan (ordspråk inom ftg ek).... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.