AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
940

Vart finner jag hårdare bussningar mm?

Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Hej letar efter hårdare gummi bussningar och leder, krängningshämmare till min bmw M535 E28 någon som vet vart det finns?
Tack på förhand.
Mvh

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Krängningshämmarna är den som är lättast att få tag det medföljer bussningar i plast och ledlager och allt annat för att montera dom.
Verrera Road Parts 0413-18122 Teletid på Ons/Torsdagar 18-20.00.
Om man monterar dit krafftigare k-hämmare så bör man samtidigt förstärka infästnings punkterna i chassit.

Sen är den problem med resten till e28an :-(
Vill man ha bättre bussning till bakre casterstag, då kan man annvända sig av 750 bussningen där. Diametern är samma, men den är bredare än e28bussningen och måste fräsas av. Jag har skrivit hur man ska gå till väga och mått...någonstanns här på forumet innan.

Bussning till främre casterstag, får man beställa från usa eller australien...finns ingen återförsäljare här. Samma gäller busssningar till bärarmarna. Man kan även ersätta det främre casterstaget med dito från e34 (vissa har i alu) bla m5, alpinorna osv. Själv annvände jag från en biturbo.

Om man vill ha styvare silentblock, då kan man fylla dom med bil rutlim (hör med en glasmästare).

Bussningen som håller upp bakaxelknutan, den kan man annvända från e28m5 (den är lite starkare) kostar ca1200:-

Främre topplagring till stötdämpare är samma på e28 som på e30 så då finns möjlighet att annvända grupp-N lagringen där, och man vinner lite camber.

Länk Länk

Fråga bara vidare så försöker jag förtydliga och komplitera...
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
Tack så hämst mycket har skrivigt ut sidan och skall fixa som du skrev, kan fräsa av på jobbet (Metallarbetare) och kan fixa det mästa.
Jätte tack!
Mvh Peter

Mvh Peter
Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.