|
|
|
|---|---|
|
vad säger bilprovningen om röda blinkers bak? funderar nämligen på att spreja ett tunt lager röd toningsspray på dem. Har satt vita blinker fram och sidorna. bak finns att köpa lösa men man måste såga bort de gamla och limma dit dem +de kostar 800kr/par(orkar bara inte:) så jag tänkte att det blir säkert bra med röda bak!? | |
Gemini__ |
Ska väl inte gå igenom, kan nog bli ngt likn. som det här "Körriktningsvisare, bak, båda sidor, försedd med färgat skikt". Men bara att skaffa en dubbel uppsättning av baklysena, så skiftar du inför varje besiktning om du känner för det. Mvh: Thomas Länk |
|
jaa det är ju sant men då är ju frågan vad som är billigast en uppsättning till med baklysen eller lösa vita blinkers glas att sätta dit själv. billigaste baklysen jag sett är 1200kr å då väljer man hellre lösa vita glas för 800kr. Mvh Andreas |
|
|
Har fått ombesiktning på en bil för många årsen p.g.a röda blinkers bak.Även blivit stannad av civil trafikpolis för detta men bilen som jag hade då var 1972 årsm.Och det var lagligt att ha det på bilar som var tillverkade t.o.m 1975 så polisen tog fram sina pärmar och bläddrade hittade paragrafen efter ca 10 min och erkände att han hade fel.Så jag fortsatte min resa med ett leende på läpparna.Har även kompis som har en Audi från Saudi-Arabien helröda bakjus även blinkers men den bilen är ju flyttgods så då är det lagligt...mvh dutta |
|
| Det får bli vita glas:) | |
| fick 2:a på mina helröda glas senast.fick köpa en uppsättning till. | |
| Jag har röda på min. Går inte igenom enligt förra ägaren. men jag byter bara insatserna på 10 minuter innan jag besiktigar :) | |
|
Dutta: Då hade du tur. Polisen måste läst lagboken fel eller missuppfattat vad han läst. Det är aldrig tillåtet att ändra ett glas med färg... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.