|
|
|
|---|---|
| Om man jämför t:ex en 325:a -91(e-36) mot en 525:a -91 så ligger ofta 325:an betydligt mycket högre i pris än 5:an. Ändå upplever jag som att 5:an ofta är bättre utrustad och kanske inte är lika hårt körd som en trea. Är det p.g.a reservdelspriser m.m som gör att det i längden blir billigare med en 325:a eller är prisgapet helt omotiverat? Kanske är 3-serien populärare? Det är ju knappt man får en 316 -91 för priset som en 525 -91. | |
|
Du ger svaret själv i din näst sista mening. /Simon |
|
|
Dessutom är ju E36 en modernare konstruktion än E34, vilket också bör trissa upp priset något. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Jag tycker innerutrymmena skiljer sig väldigt lite mellan E36 och E34.Sen så är E36 smidigare att köra samt har en underbar instrumentering.Likadant med E46 är ju dyr begagnad om man jämför med E39 som ofta har mer utr osv...mvh dutta |
|
Måsen |
Det är lite lustigt, men jag som föredrar 5:an kan inte klaga. Hur i hela friden 3:an kan vara populärare begriper inte jag. Smaken är som baken, den är delad ;-) (som tur är) |
|
Populärare bil E36?,Japp...Bättre bil E34?Japp...He,he..Jag har alltid tyckt att E36:an varit lite "sådär" i kvalitetshänseende,kan ha fel...Sen så är väl 5-serien lite mer "gubbaktig" i karaktären än överlag 3-serien,vilket gör att de flesta "ungdomar" gärna köper en 3-serie istället :) E46.an verkar dock ha lite mer "storbilskänsla" än dem äldre 3-serie vagnarna.M.a.o. bättre kvalité i stort som smått på E46 med bibehållen körglädje dessutom. Mina åsikter. Mvh Janne. |
|
| Kallas väl marknadsekonomi? Oavsett om den är bättre eller ej så är den onekligen populärare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.