AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
804

2.7 hartge motor, frågor

e d nån som vet vad det är för komp i en sån motor samt hur många hästar det är i den?
vad är det som gör den till 2.7 uppborrad eller?

e intresserad av denna bil nämligen Länk
s_
125
s_maid
318i -88 med m20b23 TiC
540iaT -97
e d inte samma motor som i 325 e med annan topp??

BmwBasti
-BeeMWe-
Är det en äkta Hartge från böran? Om vi pratar om den röda på börsen. Det låter som en borrad 325 motor med kam från Hartge?

skulle va kul å veta nu ikväll då jag/vi ska kolla på den imorrn, om den e borrad e d inge kul ju, den skall ju överladdas
tydligen 10.2:1 i komp =( lite högt
ingen?
-BeeMWe-
Alltså du ser på motorn om det är en äkta Hartge, det står förmodligen i text på ventilkåpan eller liknande. Kolla på deras hemsida eller någon annan hartgesida om så är fallet så får du reda på allt om motorn.

kollade på den nu, jag vet hur en hartge motor ser ut å detta va ingen äkta, kan ju vara så att blocket e hartge å topp samt insug är vanliga b25 grejjer, nu undrar jag hur man mäter upp volymen i motorn samt komet i den.
ji
121
jimm_y
325i-88
318is-89
320is-89
325i touring-89
325 iA Cab-93
Hej har en liten fråga till er om de går bra??om man tar 325e blocket och den vanliga toppen vilket komp får man då??har aldrig fått ett riktigt svar på det isåfall måste det vara ett av de lättaste sätten att konvertera till fläkt!!taksam för svar MVH jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.