|
|
|
|---|---|
| Hur snabb är SMG-lådan i Z4:an? Någon som vet/provat? Är det samma som man kan få till 3-serien? | |
|
Det är samma som finns i 3-serien, ja! Provkörning rekomenderas! Många ogillar SMG-lådan. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Då ogillar jag den redan! Har hört att dom är långsamma som få... Trist... | |
|
långsamma? när jag åkte med polarns farsa som har en '02as m3 med SMGII han jag knapp uppfatta att den växlade! Jag blev riktigt imponerad vill jag minnas.. nu var det ett tag sen så jag minns inte precis men den var iaf inte dålig! Sen om det är lite olika beroende på vilken motor det är så kan ju det göra att man uppfattar den olika.. //Svebba BMW Z Power |
|
|
Svebba, Det är stor skillnad på SMG (som finns i E46 325i/330i, Z4 2,5/3,0i osv) och SMGII Drivelogic (som sitter i E46 M3). Sök i forumet för mer info! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Det är en utvecklad låda som sitter i Z4an jämfört med 325/330, även om den saknar drivelogic. Provkör, även om det är (var) väldigt svårt att skaka fram en SMG bil för provkörning när jag var intresserad. | |
| Hur var den då? Snabbare än man växlar manuellt? | |
Bmw ludde |
Svaerman, tror den växlar på 0.2 sekunder om jag inte mins fel Mvh Ludde Länk |
|
Kalle Hansen jaha okej där ser man, ska kolla på det :) //Svebba BMW Z Power |
|
| Då var det ju en helt annan sak! Acey: Var provkörde du? | |
|
Har kört en 330 med smg..skulle inre rekomendera den. Seg som fan! Många tycker att smg 1 m3 e-36 var seg men den här e riktigt seg.. KÖr manuell!! M-POWER! Länk |
|
|
Måste hålla med Anders här. Köp manuell och njut av lite skön mekanik.. Paddlar kan man lämna åt modenor och kajaker ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.