AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
645

Datorn visar felmedelande

Den plingar till om olika, lampor som ej fung. men är bytta och är fungerande. Måste man återställa datorn på något sätt för att få bort dessa felmeddelande?
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Vilka lampor plingar den om.

Ifall det är parkeringsljusen fram och bak så är det glapp i relät som styr dessa. Daggs att renovera eller byta relät.

om det är bromsljusen så kan det vara glapp i själva lampsockeln eller kontakten vid bromspedalen. En liten fördröjning på några millisekunder gör att den larmar om trasigt ljus.

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du höjdjustering till strålkastarna? Dessa brukar kunna orsaka diverse felmeddelanden.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hej och tack, men det är dimljusen fram som lyser men enligt datorn kommer felmeddelande.
Yoko: Har precis samma fel på min.Jag har varit på BMW och återställt datorn ett par gånger, men det spelar ingen roll....

"BMW make the world faster"
an
643
anlima
735iA -87
Har du tittat på kontaktstycket som sitter under vänster spolvätskebehållare? 8-10 pol som "skruvas ihop".
Där hittade jag på min e32 att det ärgat ett par stift . kontaktcleaner och felet var borta,,,
Svärd
Fick lite skumma fel förra vintern som antagligen berodde på fukt lite här och där. Hände 3-4 gånger och har aldrig hänt sedan jag flyttade och fick garage.

Har dock aldrig behövt återställa datorn eller nått sådant. Det plingde till rätt som det är och nästa gång man startade var det borta.

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.