|
|
|
|---|---|
|
Passar fjäderbenen från en bmw 318 88:a till en bmw 325 87:a?? Hur är det med bakstötdämpare & fjädrar? är det samma? Tänkte bara att karossen skiljer ju sig lite grann från 87 & 88 & om det då skiljer något åt i fjädringen också.... | |
|
Fjäderbenen fram passar rakt av, fast fjädrar och dämpare i dessa är olika. Fjädrar och dämpare bak passar fysiskt. Ibland har det varit samma sättning på 318i/325i, det beror på om det är 2 eller 4 dörrar. Hur många dörrar är det på bilarna i fråga? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
318 är 4-dörrars 88:a 325:a en 87:a 2-dörrars Så om jag tar kompletta fjäderben från 318,så ska det vara "bolt on" på 325:an? |
|
|
Som sagt, rent fysiskt går det att skruva dit alla sakerna. Men det är olika artikelnummer på allt, eftersom bilarna har olika sättning på fjädrar/dämpare. Det beror på vilka komfort-& väghållningskrav du har, men jag skulle avråda från att använda dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
318 har väl 45mm fjäderben och 318is/325i har 51mm. Sen håller jag ju med om att om man byter hela fjäderbenen med innnehåll så passar det åt båda hållen. |
|
|
Fjäderhårdheten är olika på 318 och 325 då 6:an i 325 är tyngre så är det hårdare fjädrar fram på den. Ingenting är omöjligt |
|
|
Fjäderbenen i fråga kommer just från en 318 IS....& dessa har ställbara koni,därför undra jag om dom passar rakt av,vilket kanske är enklare & snabbare att byta? då får ju alltså 318:a 325:ans fjäderben & tvärtom.....:) |
|
|
318is och 325i har likadana fjäderben. Du kan byta hur du vill, hela fjäderbenen eller bara dämparna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.