AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
694

Fasta telefonen i E39

go
47
gocreate
BMW 540iA -97
Hej alla glada!

Har en fråga om gsm-telefonen som finns i vissa E39:or. Det ska tydligen finnas kort idag som drivs med antingen 3 eller 5 volt, och jag tror det är 3V i dagens mobiltelefoner. Tror vidare att det ska vara ett 5V i BMWtfnen. Kontaktade Bilsalongen och de kunde på rak arm inte säga vad som gällde utan hänvisade till manualen. Denna har jag lusläst utan resultat... Jag kan vara HELT ute o simma nu, är ingen expert på de här, utan vill bara få telefonf-n att fungera. Erhöll mitt tvillingkort idag, och innan de skickade det till mig poängterade jag för dem att det skulle vara ett 5V (utan att egentligen veta om detta stämde.. :)). Hursomhelst, det står bara "kontrollera kortet" GAAAAH! Testade även att tillfälligt montera in mitt lilla kort i min mobil i det större "höljet" för de mindre korten, men samma sak där. HJÄÄÄÄLP mig att reda ut detta...

Thx

gocreate
Gör du en sökning på just detta fenomen så lovar jag att du har läsning hella natten...*S*

Grund tipsen är två (vad jag förstå, finns säkert mer i alla tidigare trådar i ämnet..):
som sagts: 3 resp 5 V kort samt om man använder kortläsaren bak eller fram

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
go
47
gocreate
BMW 540iA -97
Thx Gasar-Magnus

Ibland är man lite ivrig och glömmer bort att söka först i forumet...
Träffarna jag fick hjälpte mig, förde in kortet i enheten i bagageluckan istället, och nu funkar det!!!

Ha det gött,

gocreate
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.