AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
957

Haltech m50b25 frågor.

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Jaghar ett haltech e6k som jag ska koppla in i morgon. Men hur gör man med givaren/givarna för triggern? Hur ska man koppla den lär man ha båda givarna? Tacksam för svar.
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
räcker det med att använda 60 - 2 hjulet med magnetgivare eller måste man använda den i toppen ochså? Kan man använda bosch tomgångsmotor?
Ti
2.587
Ticco
420i -14
På min M20 använder jag bara den som sitter vid veven, triggerhjulet.
Jag kör utan tomgångsmotor, bara å atälla upp spjället lite.

//Ticco

www.ticco.com
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
tusen tack det va så jag mistänkte man skulle göra.
Ticco, är du snäll kan du ju skicka din mapp till honom så har han kanske något att starta på.

Tyvärr kan inte Haltech E6K köra sekventiellt på en sexa (enbart fem utgångar för spridare och tändning). Och därför behöver man inte kamgivaren som enbart används till det.

På Ticcos motor (som alla jag mappat) så stryrs tomgången i huvudsak av tändningen. Sjukner varvet, mer tändning. STiger varvet, mindre tändning. Fungerar fint tycker vi. Kanske inte perfekt på kall motor men det kan vi leva med.

Mats
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Ok det är bara det att ju mer jag läser ju mer krånglar jag till det . Ja en kom igång mapp kan ju vara bra och ha. Jag tror ha mig koll på inkopplingen nu bilen är nästan klar motor mässigt kylsystem och ic+tryckrör sen ska jag prova om den vill starta. vi får se hur det går. Om någon har en mapp att bidra med så är mail adressen sikko@spray.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.