|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min tankmätare...den visar halv tank när jag har full tank och sedan sjunker den i tackt med bensinen. När jag har halv tank så visar den att det är tomt. Jag har haft problem med givaren som sitter på bränsle pumpen och troligtvis så är det den som är problemet nu, eller..... Jag tycker att det är onödigt att köpa en helt ny pump för 3500:- när det bara är givaren som är felande. Så jag undrar om man bara kan byta givaren om jag kan få tag i en sådan från en trasig pump??????? Finns det någon som har en sådan och skulle kunna tänka sig att sälja den till mig?? | |
|
Jag kan bara tänka mig att detta problem är lätt att lösa kolla hur man kalebrerar instumenten en hitt.......... Snökedjor finns som tillbehör...... |
|
|
Hej JEWE Om flottören vid pumpen krånglar d.v.s att den inte löper lätt, köp en ny från skroten. Den finns i varje tank så den borde inte vara svår att få tag på, inte särskilt dyr heller ( det är bara en plastanordning ). Det är lätt att komma åt från bagageutrymmet, och tar nog bara en ½ timme att byta. |
|
|
Någon som vet något om att kalebrera? Den löper lätt men vi fick göra en lödning för att laga "remsan" som sitter på givaren (då började tankmätaren funka på det sätt som jag beskriver ovan). I en diagnos så säger den att höger och vänster sida inte funkar. Jag har bytt givaren på vänster sida men utan resultat (det blev samma resultat varesig kontakten till den är inkopplad eller inte).När när vi mäter upp givaren så ser det ut som den skulle funka. Förra ägaren bytte bränslepumpen men köpte en begagnad från en 750, kan det ha någon betydelse? |
|
|
OK, men då har du nog ändrat motståndet i givaren ( ohm ), eftersom lödtenn garanterat har ett större motstånd än den tunna remsan. Du får nog tyvärr skaffa en ny, om du vill ha en korrekt givare. M.v.H Jawen |
|
|
Och... tack Jawen |
|
|
Jag fick tag i den sista givaren i sverige som såldes separat från pumpen, så nu funkar tankmätaren. Tack ännu en gång jawen |
|
|
Hej JEWE Kul att du fick den att fungera, irriterande när den inte visar rätt, "som en böld i arselet ungefär ;-)". Och att du fick tag på den sista var ju rena jackpoten. Kan tänka mig att lämna in bilen til BMW-verkstad för det som du har gjort, hade kostat skortan och lite till, dom hade felsökt, bytt hela skiten och debiterat 1250 kr/tim + moms. Ingen orsak Jawen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.