|
|
|
|---|---|
|
Samlar pengar till rullbågar. Men visst är det så att rullbågar med stdbälte ändå inte innebär ökad säkerhet ? Åker man kana på asfalten upponer slipas väl ändå skallen av en bit, såvida man inte sitter fast istolen med 4-punktsbälte. Någon som har testat ????? Nåväl, jag vill ha bågar ändå för att det blir snyggt + vindskydd kan monteras ordentligt. | |
|
Vindrutan (ska) klarar belastningen. Sign Kjelle |
|
|
De två störtbågarna av stål bakom nackskydden är fästa vid en högstabil tvärbalk i karossen. Dessutom är en störtbåge i hållfast stål inbyggd i ramen runt vindrutan och i A-stolparna. Och det har testats: The Z4 was recently awarded a five-star rollover rating by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Out of a total of 21 vehicles tested, ranging from compacts to SUVs, the Z4 roadster was the only vehicle to receive the top honors in this test. |
|
|
Störtbågarna tål nog rätt mycket, men kommer det en sten mellan vindruteramen och bågarna när bilen är upp-å-ned spelar det ingen roll att man har såna... /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
När jag var ute och letade Z bil så kom jag till Borås bilskadecenter. Dom hade en Z3M roadster till salu som hade varit ute på en "flygtur" i gbg och landat upp och ned någonstans på hisingen, dom grabbarna som åkte med den skall i alla fall enligt han jag talde med ha klarat sig. Den skulle dock inte ha kanat så mycket på stödtbågarna utan dom hade tydligen haft änglavakt och landat mellan körfälten och blivit hängande upp och ned med motorhuven på ena räcket och bakluckan på det andra.... så jag vet inte hur mycket krafter som hade tagit på rutan/bågarna men han sade att dom hade bytt störtbågarna i alla fall. Det mesta i plåtväg var bytt i alla fall på bilen..... /PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.