AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
786

tankar kring Z4 2.2?

Visa användare
5
discotheque
318i sedan -95
hej. vad har ni för tankar kring 2.2-modellen? bra/dålig?
är det någon som sett en hos nån handlare?

jag ser 2.2 som en bra idé; en 'naken' sommarbil utan för mkt lyx.

jag är intresserad av allas tankar kring 'budget'-Z.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Här har du en diskussion om 2.2an (rent generell) Länk

Tyvärr tycker jag att det var ett dåligt besult av BMW varför kan du läsa i länken jag postade :)

Jag tyckte att 2,5an kändes lite "svag" för bilen som har ett suveränt chassi, men om du är ute efter att cruisa runt avenyn så funkar den utmärkt! Kommer säkert att sälja hur mycket som helst, kolla bara hur många Z3 1,8or det rullar.
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Budgetmodell, kan man väl säga.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Så länge de inte släpper 4 cylindriga så är jag nöjd. Skillnaden mellan 2.2 och 2.5 är ju inte så där jättestor direkt......Så ingen av dem tycker jag egentligen ska sitta i en så pass kompetent vägvagn som Z4. #.0 borde ha varit instegs modell och banat väg för z4M!

/B

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

3.0 ska det stå!!!! (inte #.0)

/B

ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Det återstår att se om det kommer en Z4M - men jag gissar att det faktiskt gör det.
Är det bara jag som tycker bättre om 2.2/2.5:ornas stolar bättre än 3.0?

2.2/2.5: Länk

3.0 Länk

Sura är att det inte går att byta bakåt men annars kan man ge typ 15 papp för att få 3.0:ans i en 2.5. Vill inte ha lädersäten som sunkar till sig lite efter ett tag och som dessutom blir apvarma och omöjliga att sitta på. Ska man behöva lägga en individual-order??! Om någon planerar att köpa 2.2/2.5 så kan vi ju byta! =)
discotheque,

Jag är lite inne på ditt spår, faktiskt. Det handlar nog som vanligt om vad man har för referensramar. Om jag klivit ned i en 2,2 hade jag nog tyckt att den gick jäkligt bra, medan en M3- eller 330-förare förmodligen somnat av tristess. :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Enligt tidningen Total BMW är 2,2i inte upplevelsemässigt en instegsbil. Mycket bra prestanda för vardagsbruk. Skillnaden mellan 2,2 o 2,5 så liten att de tycker den större känns lite omotiverad mellan 2,2 o 3,0. De anser att den mindre sexan har en mer lättgående varvvilligare karaktär än 2,5 vilket passar bra i en sportbil.
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Jag har en 2.2 snurra och tycker att den är superb!
Det verkar vara den mest optimala volymen om man tittar på bhp per cm3. Kolla bara vad lite skillnad det blir om man gämför mot både 2,5 och 2.8
Black Z3: Jo men att jämföra bhp är ju inte hela sanningen. Den stora skillnaden mellan motorerna är ju vridet.. Minns jag inte fel måste man varva M50 (för det är väl M50?) betydligt mer för att komma åt kraften. (Körde en 525i -94 förut).

Är man ute efter mycket vrid är det väl antingen någon sorts överladdning eller stor volym som gäller..? Inte för att 2.8 är en speciellt imponerande motorstorlek, även om den räcker gott och väl i en Z3. Det gör säkert de andra motorerna också.
Visserligen är jag av åsikten att en sportbil ska varvas ordentligt. Men, det kan vara trevligt att ha "rejält" med kraft även på lägre varv. Men som sagt, jag tvivlar inte på att de andra motorerna räcker till gott och väl.

När det gäller Z4 2.2 har jag ingen anledning att tro att den inte kommer att sälja bra. Så länge det är 6cyl i Z4 är det helt okej tycker jag.

/Carl

______
Länk
Sorry, M54 heter den ju..! M50 är ju den gammle..

Kanske dags att uppdatera sektionen "Motorkoder & VIN-nr" här på sidan..

/Carl

______
Länk
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
håller med. Sidan behöver uppfreshning. flera motorkoder saknas.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Helst ska det vara både mkt vrid och mkt varvvilja, men då brukar motorn prydas av ett litet "M" också.....

/B

tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Någon som äger eller provkört en 2,2i och kan redovisa litet intryck av den?
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Jag tycker det är mycket synd att 2.2L kom. Den gör en alldeles för unik bil alldeles för tillgänglig.

Z4 är en riktigt cool sportbil, men när alla 2.2L kommer ut pa vägarna kommer imagen att urvattnas ordentligt. Tyvärr.

Inget ont om de som köper 2.2L De köper för att de KAN!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.