AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.035

trasiga mätare?

sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
tjena! är det nån som vet vad det är för fel när inte tempmätare och tankmätare eller varvräknare o hastighetsmätare inte fungerar??
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
måste vara något med instrumentet. kan vara säkring eller glappkontakt i instrument/kablage..
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
okej! bilen står avställd över vintern! va ute nyss o varmkörde bilen! då såg ja det! ja vart helt paff!!! men ska kolla det du sa!
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
är det nån mer som vet exat vad det kan vara för problem???!!!!
Möjligtvis kondesatorerna på Si-kortet i mätarhuset. Inte ett helt ovanligt fel. Kolla här: Länk
Du har troligtvis en nyare typ av Si-kort än det i länken, som ser ut såhär inuti: Länk Jag borrade loss mina "pluppar" som håller kortet med 5 mm borr, för att skruva tillbaks kortet med småskruv när det var lagat. En Tv reparatör lödde dit nya kondningar för 100:- åt mig, ett tips om du inte kan själv.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Om du byter kondningar, byt alla. Tv-gubben mätte inga fel alls på mina kondesatorer, men efter han bytt ut alla funkar allt som det ska iaf.

____
Läste nu att bilen hade varit avställd ett tag... Kondensatorerna kanske laddade ur sig, när du väl körde den nu så kan allt vara laddat och ok igen. Jag skulle gissa på att du slipper operationen. Men om inte så vet du vad som troligtvis är fel nu iaf :)

____
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
okej! tack så mycket för alla svar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.