AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
850

Fjärrstyrning av lås och larm

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Det har dykt upp ett problem med mitt larm/lås. Det går inte att låsa/larma bilen med knappen på nyckeln. Däremot går det utmärkt att låsa upp?? Detta hände några gånger förra vintern, men blev bra då det blev varmare igen. Sedan var det inga problem under den varma delen av året, men nu när det är vinter så har felet uppstått igen. Jag har provat båda nycklarna och det är samma sak med båda. Är det någon som vet vad det kan vara för fel?
Bilen är en sv-såld 328i -99

/Mattias

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Jag funderar på om det kan vara glapp i någon dörrkontakt??

Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Sök lite i forumet för ämnet har varit uppe förut.

Vet iaf att e36 har probs med kabelhärvan vid bakluckan. och det kan störa c-låset
Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Har sökt i forumet, men inte hittat något som jag tycker stämmer in på mitt problem. Det konstiga är ju att det går att låsa upp, men inte att låsa med fjärren.

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Hej igen. Nu har det gått ett år sedan jag skrev detta inlägg. Det var ingen som hade några tips då och mitt problem finns kvar även detta år.
Så jag frågar väl igen.
Är det någon som vet vad det kan vara för problem?
Jag kan ju låsa med nyckeln i dörrlåset, men då står bilen olarmad och det är ju inte så kul.
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Har du kollat kabelhärvan vid bakluckan?
Visa användare
42
manges
323 sedan-99
gäller det båda dina fjärrkontroller, ett vanligt Bmw fel är att knappen till fjärkontrollen går sönder, man använder ju olika knappar att lås och låsa upp med...
Visa användare
42
manges
323 sedan-99
förlåt såg inte att du prövat dett redan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.