|
|
|
|---|---|
Sthlmsboy76 |
Hejsan är det nån som vet om det är invecklat att byta spindelled på en 320i E36 93 ? Jag har hört nånting om att den sitter i hop pressad med länkarmen med tryck men vet ej om det är så på min kärra !!!! Måste man ha nåt special verktyg eller går det bra med det man har hemma i garaget ? Mvh Johnny B. |
|
Beror på vad du har i garaget..... :) Den är lite bökig att trycka ur. (har sett på när min mekarkille gjorde det). ;) |
|
Sthlmsboy76 |
Ok nej jag har inte så mycke, det är en polare till mig som ska fixa det och han hade bara hört nånstans att på vissa eller om det är alla bmw modeller så satt spindellederna ihop med länkarmen med 40 tons tryck, det låter ju väldigt mycke och han trodde man behövde special verktyg som dom har på en bmw verkstad för att byta dom. Så jag hade hoppats få reda på det innan han börjar meka med bilen och sen så kanske det visar sig att det inte går att fixa !!!! Mvh Johnny B. |
| Med hammare, skruvstäd och lite händighet går det bra. Den gamla är det ju inte så svårt att få ut, den går ju att demolera, men man får vara lite försiktig när man pressar/slår in den nya bara. | |
|
De är på e46 som spindelleden är en del av länkarmen. Men tydligen ska även denna gå att byta ut med rätt verktyg, ja vet att bla Jarls Bilservice hade en kontakt som kunde göra det. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Sthlmsboy76 |
Tackar för alla svar !!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.