AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.795

Vart får jag tag i en t19-turbo

Sida 1 av 2
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag ska turbokonvertera en 325 (e30). Jag har nu en mitsubishi 16t-turbo som förmodligen inte räcker till. Så om nån där ute sitter på t19-turbo så är jag mycket intresserad. Sen om någon mot förmodan skulle vilja byta mot min helt "nya" t16 så kan jag lägga lite emellan!

Uppskattar alla svar!

mvh Christian
finns en på blocket!!

Länk

köp en kkk k24 från s60r istället!!

Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja ett sånt verkar ju rätt schysst! Tack för hjälpen!

Fan jag kollade innan på blocket men hittade ingen t19?
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Verkade lite dyrt det där? Kolla på zaty.com, köpes/säljes också.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Verkade lite dyrt det där? Kolla på zaty.com, köpes/säljes också.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
www.turboperformanceclub.com

325mannen2
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Jag kan säga dig att det är jävligt svårt att få tag på 19T. Finns nog endast på Volvos AWD modeller.
Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
Den sitter på v70r awdn.
Egentligen så är de ju ett rätt pris, men de stora "svinnet" på volvo som var under en period har ju gjort att TD04HL turbosarna fått ett orimligt lågt nypris på den privata marknaden.
Sett ur de perspektivet så är de väl inte jättebilligt.
vad finns d för roliga turbos med t3 fläns som duger till 300+hk?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

jimboo: Holset HX35, Holset HX40, Schwitser S2 flera olika modeller. Finns massor som räcker till över 300hk... Garret t04...mm
PussyPOPPER
Skulle rekomendera kkk24:an eller 19T då dessa har mycket bra egenskaper.
Johan: var har du tagit vägen? Det går inte att mejla dig. Hör av dig. Nicke
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Hallå, jag hittade just ett nytt kkk27, för 6000:-

Är sånt någe å ha lr ska jag satsa på ett kkk24???

Tack på förhand!
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Det är väl samma avgashus på 16T och 19T, dvs sorlek #7 i de flesta fall? Om man vill ta ut en effekt på mer än 300 hk ur en M20, börjar inte det "lilla" huset bygga allt för stort mottryck då?
PussyPOPPER
Satsa på kk24:an räcker till 400hk o lite till o har bättre respons än 19T, båda dessa har inbygd wastegate som inte kkk27;an har.
E inte KKK k24 från den gamla turbo serien til KKK? HX e jo den nya. Mitsu TD04HL serien ha ju betre egenskaper enn dom gamla KKK turborna (som satt på S2, RS2 o.l.).

Kan någon reda upp i detta?
m3
8
m3evolution
M3 Evo2 -89
325t -95
KKK 24, finns både som ny og gammel. Betegnelsen 24 har lite å si. Det som er forskjellen fra da til nå er mye bedre lager, oppgbygning osv. Men de kaller dem fortsatt det samme siden de fortsatt skal inngå i reservedelsmarkedet til f.eks VAG.
Den nye serien heter KX 400-1500 og dette er noe av det grommeste man kan få etter min mening. pluss at prisen er overkommelig.
Mitsu-turboene er jo billige, grunnet billigere materialvalg osv så kvaliteten må ikke sammenlignes med KKK, Netics, Innovative, Garret o.l.
Dette er den opplæringen jeg har etter et 4-dagers seminar hos Turbotechnics i Engeland i forbindelse med jobben.

M3 Evo2
325Turbo prosjekt (snart ferdig)
m3
8
m3evolution
M3 Evo2 -89
325t -95
Sammen med mitsu så regnes også Holseth inn blandt de mindre påkostede turboene.
Men Mitsu-turboenen begynte å benytte lager og impellere fra Garret fra 1996 og da fikk de en vanvittig bra spool-up. Men høy belasting tåler de fremdeles ikke. Skulle jeg anbefale turboer så vil jeg si 250-400hk: Garret GT serien 400-1000hk: Netics eller Innovative over1000 hk: HKS, KKK, Shwitzer.

M3 Evo2
325Turbo prosjekt (snart ferdig)
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Vad jag menade var att det kanske är lika bra att satsa på ett aggregat som har större avgashus om man ändå ska byta upp sig? Hur mycket hk kan man ha genom ett mitsu #7 innan avgaserna inte får plats?
Jag vet en kille på opel sport club som har bromsat sin calibra turbo med 19T turbo o original orörd motor förutom sug motorns kammar till 379 hk.

Mvh zacka

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Håller absolut inte med om att kvaliten skulle vara sämre på Mitsu, snarare tvärtom. Har aldrig varit med om att en Mitsu snurra gett upp trots extrema övergrepp, däremot har vi kört sönder massa Garrett, Holset mm. Att alla eftermarknads, typ Turbonetics skulle vara bättre tror jag inte ett skit på då dom bygger dom av lastbilsturbodelar.
m3evolution: Takk for svaret! Hvordan er GT serien til Garrett i forhold til Mistubishi og nye KKK turboene (blant annet k24 som sitter på Volvo S60R) når det gjelder spoolup og holdbarhet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.