|
|
|
|---|---|
ThomasMarklund |
Någon som har en instruktionsbok för E36 som ligger på internet?! Ska köpa en på BMW, men jag tänkte ha och kika i nu under helgen. Mvh Thomas |
| Den tyska versionen går väl att ladda hem i pdf-format via bmw.de...man behöver ett chassinummer för att registrera sig för tjänsten. | |
ThomasMarklund |
Ajajajajajajaj... jag har just reggat mig på bmw.de och datorn deras säger att jag har en BMW 325 E46!!! Jag har ju för fasen en E36................ Är mitt chassinummer stulet eller vad fasen innebär detta!??!??! |
|
Vad får du för svar här: Länk ? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
ThomasMarklund |
Rätt värden!! *pust* Chassis number EF02410 Vehicle code BF31 Series E36 Model 325i Body type coupe Catalog model ECE Production date 1992 / 01 Engine M50 Transmission Manual Steering Left Catalyzer YES Additional Information for Vehicle code BF31 Production FROM : 1991/09/01 TO : 1995/02/28 Engine M50 B25 Engine Oil 6.50 Liter Transmission Manual Transmission Model S5D 310Z Transmission Oil 1.20 Liter Rear Axle Oil 1.70 Liter Coolant(w/o Air Conditioner) 10.50 Liter Coolant(with Air Conditioner) 11.00 Liter Brake fluid 1.00 Liter Remarks : |
|
exakt var/hur laddar man hem boken via bmw.de? jag kom inte särskilt långt på den lilla tyska jag kan :D -------------------------- BMW - BrööL! Moaa! Weeee! |
|
ThomasMarklund |
Tryck på Neuanmeldung i högra hörnet. Sen dina uppgifter. Du får då upp en ny ruta när detta är gjort. Välj sedan Mein 3er uppe i "listen" längst upp i toppen på rutan. Tryck på Betriebsanleitung Då kommer det upp lite pdf-filer. Lyck till! Mvh Thomas |
|
En svensk variant i pappersformat finns hos BMW Group Sverige för 150 SEK inkl moms. Billigt i förhållande till priset på bilen. |
|
|
Utdrag ur Vanliga frågor från BMW Sverige's hemsida: 7. Var kan jag köpa en instruktionsbok till min bil och vad kostar den? Din närmaste återförsäljare kan hjälpa dig att beställa instruktionboken och ge dig prisuppgifter. Mail till: info@goteborg.bmw.se Instruktionsbok finns på lager och kostar 150:- Vi kan skicka och då kostar det 180:-med företagspaket med efterkrav eller om vi får ditt kortnummer,då kan vi skicka den vanligt brev,porto 30:- Hälsningar Jan Redebratt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.