|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet vilken typ av stötdämpare som sitter originalmonterade på E46:or? | |
|
Sachs sitter på alla e46 som jag förstått det. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Tack wendtan! Vet du om det är gasstötdämpare? Enrörs eller tvårörs? Tänkte det skulle vara intressant att veta den dag man måste byta... | |
|
Jag har inte stenkoll på vad som sitter på en 318 e46 men kanske kan du luska ut de genom deras site? Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Om du är ute efter ett sportchassi som sänker bilen så prata med autoexperten. De säljer allt i Sachs sortiment till bra priser. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Jag har försökt luska fram information på Sachs hemsida men har dessvärre inte hittat svaret... Är bara lite nyfiken på vad för slags stötdämpare som sitter originalmonterade...har än så länge inga planer på att modifiera chassit...men man vet ju aldrig vad man får för idéer. |
|
| Wendtan, vad har vi i våra bilar? | |
|
Sachs sportchassi och bmw sportchassi är exakt samma sak. Så även på 330. Dämparna är av gastyp. de finns väldigt mycket info om detta på e46fanatics, tex under reviews Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Wendtan: Är det bara på sportchassit dämparna är av gastyp eller gäller det generellt för alla E46:or? | |
|
Jacky: Jag är som sagt inte säker på detta. Jag kan försöka luska ut detta lite senare ikväll, men tyvärr har jag ett jobb att sköta med :) Player: Detta gäller bara om din bil har sportchassi, och det har inte sedanen standard. Ska ta reda på vad som sitter standard på sedan och touring. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Jag har M-paketet. | |
| Har forskat vidare lite i ämnet: Enligt Motornords tillbehörskatalog verkar det som att Sachsdämparna som sitter standardmonterade på E46 är av gastyp. Åtminstone är det den enda typ av stötdämpare från Sachs till E46 som de har i katalogen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.