AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
605

Sänkning/stötdämpare M3 3.0!

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Min bil är sänkt med kapade fjädrar och orginal dämpare.

Så fjäderbenslagringen i fram e slut.

Jag ska idag kanske köpa 4 nya ställbara koni gula sport dämpare....

Min fråga e:

När fjäderbenslagringen redan e slut..då kanske det är bättre att köpa bilstein sprint istället..eftersom de e kompletta fjäderben?

Nån som har ett bra förslag vad jag ska göra??

Vad de än blir för dämpare så ska dom kombineras med HR 40/10 fjädrar..

///M3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
"Kompletta fjäderben" innehåller inga lagringar om det inte är väldigt häftiga tävlingsgrejjer, som kräver förstärkta lager el liknande. Hade jag varit i din sits hade jag köpt nya fjäderben med fjädrar (och dämpare + fjädrar bak) och sedan bytat lagringarna fram och bak (billiga bak och går mer än gärna sönder på E36:orna, lika bra att byta när du har grejjerna nere).
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Okej..jo..har tänkt på de..byta lagringarna ska ja göra i allafall..

Grejen är att jag ska åka och köpa 4 koni dämpare idag eller i morn..men jag vet i fan hur jag ska göra..

får dämparna för omkring 5000kr.vilket är ganska billigt..
och sen 4000kr för fjädrar...

Om jag gör de du sa..då kostar de runt 12..men de blir ju bättre..

Ahh..ja vet i faan..vad kostar lagring i fram och bak då?

///M3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Vänta lite nu... 12 papp? Det var ju inte speciellt billigt. O då måste du byta dämparna I org. fjäderben (hålla på o borra o ha dej). Köp ett coiloverchassie från KW istället då för typ 13 för variant 1, räcker gott till gatkörning o lite till. Kolla på shockabsorber.com =) Du kommer INTE att ångra dej.

Lagringarna kostar 750:- st fram och 250:- bak, ungefär. Kommer inte ihåg exakt, men c:a 2 papp totalt. Så nya lagringar och coilovers för c:a 15. Tycker du att det känns saftigt så... jag jag rekommenderar ju att du sparar ihop dom tusingarna du saknar. Lätt.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Johan:
Nja..kanske inte riktigt 12..men 11000..
La ner de där me koni..orkar inte borra o jävlas heller...

Sånna fall om ja inte köper ett komplett chassie som ja va inne på först..då blir de bilstein fjäderben och hr fjädrar...men de kanske e lika bra att dra på och köpa hela skiten...

Saknar inga tusingar..så sett..eller jo..flera miljoner igentligen..:)

///M3
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Har för mig att E46 M3 gummilagringar i bak är bättre, och att många brukar ta 'förstärkningsplåten' från Z-modellen.. Har inte etk installerat nu, men sök på forumet, borde finnas med.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.