AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
503

Nej, jag vill inte

no
245
nos
540iA Touring -99
Så ja, nu har jag sålt min 325:a. Det är inte praktiskt med den bilen och en schäferhund. Nu så blir det nog en (huga inga mailbombningar nu va) Saab 9000 turbo. Vad ska man göra.
Jag har inte pengar till en BMW touring och man får mycket bil för pengarna med saaben. Men BMW oljan pumpar vidare i blodet och när jag (förhoppningsvis) är rik som ett troll så ska jag ha BMW igen =). Men när jag ser någon hungrig BMW så ska jag bara köra på halvgas med turbon, man vill ju inte göra en BMW ägare lessen (det är lite ironi nu).
Jaja jag vet vilken bil mitt hjärta slår för i all fall även om jag är otrogen nu.

Nos 325iM -89
ch
212
chris
330 coupé -02
Lider med dig, dels för att du sålt BMW:n och dels för att du måste åka saab.
Kunde varit ännu värre, du kunde varit tvungen att köra Volvo....

Hovmästarn
nos: Varför inte en E30 touring? Dessa kan du nog knö in en schäfer i (med skohorn) och få för en 30 tusen.

Fundera på en sån istället för en rostig SAAB-turbo, som är lika rolig som en 0-0 match i fotboll och som drar lika mycket soppa som en 530.

Kan det va nåt?
nos en 525 touring ligger väl ungefär i samma prisklass som SAABen ,men om du envisas om en SAAB så trycker jag att du ska ha en 2,3 fullturbo och hellst chippa den, dom går faktiskt jäkligt bra ,t,o,m bättre än en 9-5 AERO tycker jag.
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
>>Nos
Stackars schäfer..........

// Martin

265/35/18
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Om vovven själv får välja blir det nog något slött typ 745 GL så att han slipper sitta som ett frimärke i bakrutan...
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag föredrar en 745/945 istället för en saab. Skälen är många: Går att göra snygga (tycker jag), bakhjulsdrift, lättmekad, gott om reservdelar mm mm.
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Hej...
Håller med "Hovmästarn",varför inte en E30 Touring...absolut inget fel på dom,klart ett alternativ till saaben.

MVH
Soton
Stackars Schäfer i en E30 touring...
Skohornet behövs för att få ut stackaren...
Djurplågeri!!!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Köp en Volvo 745:a tic istället, stort utrymme för vovven, hyfsat billig, hyfsad prestanda och som sagt gott om reservdelar och lättmekat.
no
245
nos
540iA Touring -99
Oj vad många som skrev. Roligt roligt =)
Jo nu är det så att jag styderar och jag bor inte på det finaste området i Halmstad. Jag skrev för ett tag sen att någon idiot hadde stulit min vinge på bilen. Det GÅR INTE att ha en fin bil här. Alla knarkare och löst pack gillar inte det. Skadagörelse och stöld ser jag händer varje dag. Med andra ord så har jag inte råd att betala självrisk varannan månad =(. CSN är inte så frikostiga med pengarna.
Volvo är inte ens att tänka på. Alldrig att jag ska ha en 245a eller 745a. Jag har redan en 242a med cheva V8 !!. Det räcker med en Volvo för mig.
En Saab 9000t16 får man fullutrustad med skinn och hela köret (inklusive rostiga dörrar) för ca 10 till 15000 kr.
Det är hyffsat mycket bil för pengarna. Visst en e30 touring är inte fel, hadde planer på den ett tag men som sagt. Jag är säker på att jag inte får ha den ifred. Tro inte nu att jag är glad för att jag ska köra Saab, jag vill ha "drag" i bilen samtidigt som den inte ska vara för dyr i inköp och drift.
Om ni har några andra förslag på bilar så motages dem med glädje.

Martin

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Nu får du ju drag iallafall, åtminstone i dörrarna... :-) Kan inte en gammal Saab turbo kosta väldigt mycket i reparationer? Synd om CSN pengarna ska gå till det.

Mr C
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Bra att du skaffar en gammal Saab jävel...
Hundar äga ej tillträde till BMW då det bokstavligen talat flyger hundhår om dom som absolut måste fastna i klädseln och är praktiskt taget omöjligt att få bort...

//Cosmos
Söker 520 E28 eller 323 E30!!!
no
245
nos
540iA Touring -99
Cosmos>>

Du låter lite negativ .....
Du verkar inte vara hundägare och först då kan du förstå vad jag försöker få fram, man gör allt för de små liven =)

KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Håller med berg35.
Volvo är ju så långt från BMW man kan komma.
Har man börjat köra Volvo så kan man räkna sig som pensionär.
Gunneriusson, vad menar du med "Volvo går att göra snygga" ??? Ingen med bilintresse kan väl på fullt allvar säga att en Volvo kan vara snygg.
Menar du att man kan sätta en BMW-kaross på Volvo-chassie eller?
no
245
nos
540iA Touring -99
Så ja. Det blev en Saab 9000t16. Den får duga ett tag nu. Gott om plats till hunden och ja, den går ganska bra =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.