|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Lämnade in 328:an på en Inspektion II hos BMW och när jag fick tillbaka den så misständer den emellanåt på tomgång. Spelar ingen roll om motorn är varm eller kall och den går inte ryckigt på högre varvtal. Kan detta vara något som försvinner efter ett tag när de bytta delarna anpassat sig eller bör jag kontakta BMW och be att få det åtgärdat? |
stefannorr |
Ja! |
|
har du kontrollerat att de tryckt fast oljestickan ordentligt... Om denna ej är fastsatt ordentligt så går bilen oroligt på tomgång, kanske inte direkt misständer, men du märker en klar skillnad på tomgången, går ner o blir betydligt oroligare. |
|
hellonasty |
Ok, den har gått på detta vis i sen den 18:e dec nu... dwedin: tack, ska testa det! |
|
Nå hur gick det? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
300+ , snygg kärra. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
hellonasty |
...den beter sig fortf likadant =( |
hellonasty |
300+ Vad är det för fälgar du har på din bil? Såg väldigt bra ut på den. |
|
håller med, snygg bil 300+!!! MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
oj. kul=) det står i galleriet. men det är Breyton Magic 18"... jepp de är noga utvalda... =) funderade bla. på din modell där Harris_85... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
>hellonasty, BMW har missat förr o de kan mycket möjligt gjortt det nu oxo. kontakta dem o berätta fenomenet lr åk dit. d e ju väldigt tråkigt sånt här... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Bilen skall väl gå bättre efter en Insp.II eller hur! Inte sämre. :) Kontakta verkstaden och be dem kolla bilen, annars skall du göra detta direkt när du misstänker nåt. ///FrIIk |
|
|
Det kan vara tändspolaren, och tändspolare kostar 800:- st. Du kanske behöver bara en? Du får åka till BMW och låta de mäta och felsöka efter vilken tändspolare är som är trasig. Felsökningen koster ca 500:- Lycka till |
|
hellonasty |
300+ Ja jag såg det precis efter jag postat inlägget...blev väl entusiastisk =) Har faktiskt påtalat det hos BMW ganska snart efter att jag upptäckte det men de sa bara att "Nä, vi hör inget konstigt, dvs "vi orkar inte kolla det på en så "gammal bil" i sedvanlig BMW i Uppsala stil... Har funderat på tändspolen tidigare...efter senaste Inspektionen har jag tappat en del förtroende för BMW-verkstaden eftersom det dykt upp fler fel än detta efter servicen där... Vore fint om det gick att kontroller själv på nåt vis? |
|
Tråkigt att höra, har själv råkat ut för att verkstäder gjort fel som de sedan vägrat ta ansvar för. Man kan nog säga att jag tappat förtroendet för verkstäder i största allmänhet, försöker göra det mesta själv på bilen nu för tiden. Då vet man att det blir riktigt gjort och skulle nåt bli fel så har man iaf bara sig själv att skylla i så fall. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Kan det vara så att de glömt skruva i nåt tändstift ordentligt kanske?... Men tändspolen är nog en bra gissning. Mvh |
|
|
Ta bort tändkabel efter tändkabel å känn om stiften sitter ordentligt. Lättast att få reda på om det e överslag i nån tändspole e att spraya contactspray på spolarna. Eller Ohm mäta dom. Haft in flera bmw bilar på jobbet å måste säga att det e väldigt sällsynt att spolarna går sönder. Titta även så att stiften ser fina ut , så att inte gapet e ihoptryckt på nåt osv. Kan ju vara nån klumpig meck som tappat ett te.x. Själv har jag som regel att på att alla bmw bilar jag får in på service rekommenderar Bosch super 4 stift. Dyra men bra. Lycka till. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
Kolla även att sladden till luftmassemätaren sitter ordentligt. Ser ibland på vissa bilar som kommer in att det har varit nån "Bosse bildoktor" i farten. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
hellonasty |
Tack för tipsen, ska kolla. Forumet här är suveränt =) |
|
Det finns inga tändkablar på hellonastys bil, ty det sitter en tändspole på varje stift. BMW- verkstaden kollar på några sekunder om det är fel på någon tändspole. Det är ganska vanligt att en tändspole ger upp. Min nya 320 Ci drabbades av detta fel förra veckan. Eftersom det är garanti på bilen åkte jag till säljaren, och på några minuter var det fixat. Hellonasty har troligtvis inte fel på någon tändspole eftersom bilen bara missar på tomgång. En dålig spole visar sig helst under acceleration. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.