|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Alltså...någon som vet om det är möjligt? Klart det går...men hur mkt arbete kan man räkna med? Är plåten svetsad eller nitad? Lars |
|
Tjena.. Det är lätt att rycka bort nuvarande säte, där ser du hur plåten sitter.. vidare måste minst ryggstödet bytas till en fällbar modell (kanske svårt att få tag på samma färger?).. funderade ett tag på det själv.. men kärran är nu mera såld.. rapportera gärna vidare om du lyckas med konverteringen.. ovh hur du gick tillväga..! |
|
Lars Jakobsson |
Är plåten svetsad eller bultad? Vet du? Ska ändå byta till elmanövrerade sportstolarna i skinn...så jag tänkte byta dörrsidor och baksätet samtidigt...och tänkte passa på att ta ett fällbart då :) Det ska jag absolut göra...slänger in en blänkare så snart jag hittat ett lämpligt säte... Lars |
|
Plåten är punktad. Det är nog en del jobb att sätta in ett sån't säte med allt det innebär med infästningar bälten osv, men omöjligt är det knappast. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
| Lars: Har du undersökt möjligheten att byta till elmanövrerande stolar? Måste man dra nya kablar eller är det fördraget? | |
Lars Jakobsson |
ojay>> Tackar...vet du om sätet sitter ihop med plåten eller om det går att skilja dom åt...och i så fall hur? Mickeboy>>Håller på med det...kommer sätta in elmanövrerade...men är inte helt 100 än om det är fördraget eller ej...annars så drar jag själv....återkommer med resultat! |
|
lars jakobsson -> Sätet på bilar utan fällbart ryggstöd är väldig lätt att ta bort. Både ryggstöd och sittdyna är bara madrasser som man drar bort från infästningarna med ett speciellt handgrepp (står i tex Haynes hur man gör). Mitt tips är att du åker till en bilskrot och letar upp en bil med fällbart och ser hur det är byggt. Sedan plockar du bort baksätet på din egen bil för att se hur jobbigt det blir att bygga om. Jag funderade på att göra om det på min bil förut, men sket i det eftersom jag tyckte det verkade för jobbigt. En liten, mycket enklare grej man kan göra är att öppna ski-sack-hålet så sitter bakom armstödet i mitten. Då får man i alla fall in långa smala grejer i bilen. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
Lars Jakobsson |
ojay>> Bra tips! Blir till att hitta ett med skisack i stället :) Det bor ju inte vara så omöjligt! Och betydligt enklare än att byta hela sätet.. |
Lars Jakobsson |
ojay>> Bra tips! Blir till att hitta ett med skisack i stället :) Det bor ju inte vara så omöjligt! Och betydligt enklare än att byta hela sätet.. Min älskling: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.