AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
643

Var kopplar jag in min aktiva sub?

M3
7
M3-frälst
M3 Cab-94
Hej
Jag har en bmw business cd rds med det stora ljudpaketet i min M3 cabbe,men när jag skuvar upp ljudet bottnar basarna.Nu är frågan hur jag skall göra för att koppla in min Infinity basslink när stereon inte har någon lågnivå-utgång?kan jag koppla in den på högtalarutgångarna och isåfall förlorar jag inte effekten till subben om jag skruvar basen så att inte basarna bottnar inne i bilen? Jag vill ha det så orginalt som möjligt, men lite bättre bas hade inte skadat. Eller finns det någon som har lödat dit lågnivå-utgångar på en blaupunkt-byggd bmw businees cd

Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Tjena!

Vet inte riktigt hur det ser ut på business cd:n men på vanliga blaupunkt apparater finns det att köpa en lågnivå addapter.
Annars kan man ju koppla på bilens orginal kablage. Då får du ju använda högnivå kablarna till basen.
Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Men jag tror nog att du får ta och koppla in ett separat steg och en "riktig" låda för att kunna få någon bas i bilen.

Har själv en cabbe & har prövat att koppla in både Sonys & Blaupunkts "färdiga" lådor utan något vidare bra resultat.Basen kommer aldrig in i bilen.
Som vanligt, högtalaren i skuffen och spelar inte in i kupén? Hur skall det då bli nåt tryck? Business CD har ingen lågnivåutgång, adapter från hög till låg går dock utmärkt att använda om inte steget eller den aktiva baslådan tar högnivå direkt. Sen ställer man in nivån på steget/lådan så det matchar bra när det är rätt nivå i övriga bilen. Ev. kan man sätta ett subfilter (enkel kondensator) på bilhögtalarna så dessa inte spelar den lägsta basen, då bottnar de inte heller eller låter ansträngda.
Men baslådan måste spela i kupén om det skall bli bra, kanske inte helt lätt i en cabbe?

FP
M3-frälst.
Det finns kablar som du kan löda på så att du får 2 lr 4 lågnivå utgångar.
Har för mig att MDS har det...

Alla e36 cabar är ju förberedda för skid lucka och det är ju bara att ta bort armstödet i baksätet och slå ut plastluckan, sen får du ut allt bas ljud/tryck
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.