|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! undrar om det är samma block som används? Är det någon skilnad på veven, båda har väl 86mm i slag? Har båda 144mm stakar? Har rivit isär min s38b36 o hittat en hel del otrevliga saker, så som skuren vev o repade cylindrar.efter att ha läst runt lite på forumet så föddes den här ideen. Borra m30 blocket till 93,4 använda mina gamla kolvar o stakar samt resten från s38a snurran. Passar toppen? är det någon som gjort så här? Tack på förhand | |
|
M30 har 135 mm's stakar har jag för mig. Resten vet jag inget om men tror knappast att toppen passar. |
|
|
Gå in på www.mannen-myten-legenden.nu han har satt m5 topp på en 528 motor, så vist går det. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Hepp......... Klart du kan få dit din topp på det blocket... Du är inte intresserad att köpa "riktiga" turbokolvar typ Wiseco eller liknande. Beställning är på G. Pris, kring 1300:-/ kolv tippar jag på.... Om du jämför med att köpa ringar till en original motor så kostar det säkert 500:- /cyl. Då är det bara 800:- upp till komplett med värstinggrejor... Låter det OK??? //Jesper |
|
|
Jesper: Är det kompletta satser med kolvar, ringa och bult för 1300,-? Jag har just köpt 6 satser med 92,5mm 745 kolvringar kostade ca 3000,- mvh Kristian |
|
|
Heisann! Vil en 3.8(s38b38) topp passe på 3.6(s38b36) motoren? /Stefan. |
|
|
Jesper< Är det kolvar till M5 motorn och inte M30 du pratar om och törs man fråga hur du har fått så bra pris på dom eller är det inte dyrare? Mvh Patrik Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Det är kolvar som passar M5 motorn....... Ska man ha dem i en "Vanlig" M30 måste man ha M5 3,6 stakar. Men sådana går nog att ragga tag på rätt lätt.. ´ Det är med ringar och bult..... Har inte fått något riktigt pris än........ Håller på att förhandla och se vart det bär hän. Med lite tur går det tydligen (eventuellt) att få bra priser på kolvar... Men hmm, kanske lägger ut en blänkare här innan jag beställer, någon mer som är intresserad?? //Jesper |
|
|
Hur blir det då om jag ska ha 3,6ans stakar som är 144mm om M30 motorn (b34/b35)bara har 135mm måste jag inte byta veven då? Passar veven om det nu är så att jag måste bytta, med kam kedjan och så? Är det samm storlek på dreven till kamkedjan eller kommer jag att behöva bytta för att veven och kammen ska "gå i tackt"? Och jag kommer att åka på en borrning till 93,4 eller? Kan någon påminna mig om vilken borrning det är i en 3,5 orginal, kommer det att hålla med den borrningen när man börjar komma upp i effekter runt 400- 500hk? Hmm vart många frågor där. Fast varför ska man stå och bytta allt på en gammal M30 motor för om jag bytter till kolvar, vev och stakar så blir det inte mycket kvar. Jag har ju redan insuget från en 3,6a. Så vad bör man betal för en S38B36, eller rättare sakt vad ska man inte betala för en? Mvh Patrik Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Du kör med kolvarna vi tar fram samt org veven och 3,6 stakar... Då blir det rätt. Ska göra dem 94mm... 92mm org i 3,5L Tja, priset beror väl på... Men hade inte du en liggandes?? Ta 535 veven och stoppa i den... Tror det går, //Jesper |
|
|
Ju jag har ju en 535 motor, men jag hade tänkt att använda 745 motorn men det är ju samma inehål så det spela ingen roll. Ska bara få tag i en sådan motor. Men det började ju snurra lite bland dom rostiga gammla kugarna där uppe och varför inte gå fullt ut på en gång och använda M5 motorn, men det är ju bara en tanke och det går ju att använda kolvarna till bägge motorerna så det kann man ju avgöra senare om man får tag på en M5 spis. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.