AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
504

Mycket rök...

mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Jag tycker det ryker en hel del efter min E32-730, inte som om det vore kylarvätskeläckage i motorn men ändå... Lite för mycket iallafall. Dessutom så tycker jag det ryker länge, sådär en 5-10 minuter efter den har gått upp till normaltemp. Vad jag vill minnas så gjorden inte min 735-88 detta.

Någon som har något tips?

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Om det ryker vitt såbehöver du nog inte oroa dig så mycket, det är säkert kondens som kommer från avgassystemet.
Jag har likadant men det händer mest när jag kört små rundor, kör jag längre sträcka eller tid så motorn och avgassystemet hinner bli riktigt varmt så ryker det ej.
Men kör jag t.e.x en runda i stan så tempmätaren hinner gå upp där den ska vara när motorn är varm och kör en liten stund efter det och sen stänger av motorn så ryker det från systemet precis som motorn fortfarande skulle vara igång.
Man ska tänka på en sak att dessa bilar är menade för att köra långa sträckor, t.e.x batteriet det mår inte så bra av att man kör en lite sträcka och sen stannar och sen kör en liten runda igen.
Och det är även om batteriet är helt nytt och bilen laddar som den ska, batteriet slits snabbare på det viset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.