|
|
|
|---|---|
|
Vad är en "Sonderlack" tyska fattar jag att de e ..,men va betyder det....står på en skylt i motorrummet! /peter | |
|
sonderlack innebär att du har speciallack på din bil, grattis! dock inte lika roligt om man skall åtgärda lackskador och liknande, tyvärr! :( läs denna tråden för lite mer information i ämnet Länk BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
peter_f: Står det 490 Sonderlack i motorrummet? Om jag inte minns fel så var din bil Brokatrot-metallic, eller hur var det? Det är en ovanlig kulör till M5 E34, det finns bara två st i Sverige! En som i somras fanns i Norrland och en söderut som såldes av NP Bil Ab om jag inte minns fel. Du borde ha någon av dem, om bilen inte är nyimporterad? I Tyskland har jag inte hittat någon i den färgen än. I alla fall, ovanligt med Sonderlack, och dessutom en mycket ovanlig kulör till den aktuella bilen. Hur ser bilen i övrigt ut då? Det kan ju finnas mer Individual-utrustning i en sån bil, man vet aldrig. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| den finns me i galleriet....jag köpte den hos NP, kanon skick, verkligen, hel o snygg överallt...lite smågrejjer finns det väl, men vad begär man efter 12 år o 16000mil....bilen är importerad 1996...jag är den andra svenska ägaren... | |
| färgkoder Länk | |
|
Grattis, mycket snygg bil :) brokatröd är en av bmws snyggaste färger imo. - G - |
|
|
visst blev jag förvånad...kul att ha en lite udda 5a..hade ingen aning! mvh Peter |
|
| 9" fälgar runt om me ...det är väl inte standard?? | |
|
Nej, det är inte standard. Jag ska kolla om det var från fabrik på den bilen. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.