|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skulle tvätta bilen igår kväll, och givetvis glömde jag bort tiden (GDS hallen stänger 22.00!) och därav uteblev torkningen av bilen :( Till frågan, används avkalkat/härdat vatten i de högtryckstvättar som finns i Ok/Q8s GDS-hallar? / Tooon | |
|
Den OkQ8 stationen i byn där jag bor kör med vanligt kallvatten till högtryckstvätten men kanske annorlunda på större stationer./dutta |
|
|
tooon: Länk |
|
Njuren |
Tur vi har en gratis GDS hall i värat garage ;-) BMW - i nöd och lust |
|
Starre: Tackar :) Men i den tråden diskuteras hurvida vattnet återanvänds - jag vill veta om vattnet är avkalkat eller inte. Men det var också bra att veta, har inte möjlighet att tvätta bilen på annat ställe än i en GDS-hall så tips på bra sådana är också välkomna. Njuren: Många kronor sparar man, vår hall här tar 90 kr/h och tiden rinner rätt snabbt iväg ;) |
|
|
Njuren: Då är vi två som har tur:))) toon: Dra ett mejl till Asken han har säkert koll på detta |
|
|
Jag bor i Härnösand och bergarten i marken här gör att det blir hög kalkhalt och blir snabbt fula vita fläckar på diskbänk etc. Det man kan tro då är att det blir likadant då man tvättar bilen på tex OKQ8. Men så är inte fallet och då känns det som att dom kanske använder något som avskiljer kalket. Bara spekulationer från min sida.. Samma här...90 kr timman. Rena rånet!! |
|
|
Tack för svaren! Misstänker oxo att vattnet är avkalkat då det inte blev mycket spår av "självtorken". (iofs regnade det rätt kraftigt på natten) |
|
| Tre. Jag oxå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.