|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej!Har letat ihjäl mig o nu hittat!Kan starkt rekomendera alla E39 (andra med) att montera kromringar i intrumenthuset,blev skitsnyggt!Helt annan miljö typ.Fcik hela huset med ringar original för 700kr av en BMW-kontakt.Extremt snyggt! BMW - i nöd och lust |
|
Var det bökigt att sätta dit dom? Har haft lös instrumenthuset på en e36 men aldrig en e39 Ska snart beställa. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Ringarna kan köpas på denna sidan. Länk Min 528i Touring Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varför inte fråga :))) Det var länge sedan. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Vart köpte ni era ringar,Hasso tex. Vad tror om dom som sato har Länk 449:- rätt bra pris om inte annat "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Aha nu ser jag att Njuren bytte hela huset "Riktiga män luktar diesel" |
|
Njuren |
Ja förstod inte hur ja skulle göra.Trodde först att ja bara kunde lossa på instrumentförnstret men icke.han ja fick köpa det av gjorde det till mig ist.Själv har han en bil som min fast 01:a.Då blev det standard med krom.Det är ju egentligen "borstad aluminium"? vilket ja tycker passar mer med interiörslisterna än med krom.han skulle en dag montera av hela huset o fixa vita tavlor på sin bil men råkade paja visarna=beställa helt nytt hus.Det ja fick köpa av honom var alltså "mätarväggen" som sitter fast med fönstret,utanpå elekroniken.Läskigt när man fick stoppa skruvmejslar inanför lister o så.M nilsson,kan maila en beskrivning till dig om du vill hur man gör! BMW - i nöd och lust |
|
Japp,maila på du=) Alltid bra med så mycket info som möjligt "Riktiga män luktar diesel" |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man delar instrument och instrumentfönstret och limmar ringarna och sätter ihop det igen. Det är lite pillrigt är bäst att tilläga. Någonstans ska det nog finnas en beskrivning på nätet har jag vid nått tillfälle sett. bmwtips kanske ?? Köpte ringarna från Tyskland via en autopowerkollega dom kostade runt 400 spänn. ///MVH Hasso Länk |
|
Dom fron seifert ser inte bra ut tycker jeg. Dom ligner hemmabygg. Dom jeg köper har självhäftande baksida så du inte behövs lime eller annat. Desutom er dom tilvärkad utan dom små repor som seiferts har pga den dålige polering. Dom jeg kan få tag i är mere ala Chrom utförande...men det er jo smaken som avgör det. Länk Länk |
|
Chrille_M7 |
d e ju skitsnyggt me kromringar men hur f*n får man bort "fönstret" från instrumenthuset?? /Chrille |
Njuren |
man får inte ut fönstret,man måste dela på hela instrumenthuset som hasso nämde. BMW - i nöd och lust |
| Njuren, kan du maila över beskrivningen till mig med...E påväg att beställa ringar från Sato då jag tyckte att det e så snyggt på Hassos bil!!! | |
Länk En lite överblick vad ni ger er in på:)) ///MVH Hasso Länk |
Gäller E38 för rep av pixlar, men man ser lite hur det går till, men det ska finnas en ytterligare beskrivning hur man monterar ringar i instrumentet på nätet men var kommer jag inte ihåg. Folke kanske har koll på den länken ??. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.