|
|
|
|---|---|
|
jag ska koplla ett slutsteg på min e39 1998 jag undrar om det Finns nåt 12v späning för anten eller annat på huvud enheten. mvh | |
|
Visst finns det. Stift 16 (vit kabel) i kontakten ger 12V ut för remote, start av slutsteg osv. Du kan hitta bild på kontakten under gör-det själv, mekartips och lågnivå för E39. FP |
|
| tusen tack. | |
|
hur jag kan manövrera den. på min gamala sony görde jag med RDS knapen.Går det med det ochså. mvh |
|
|
?? Remote ut från stereon (oavsett vilken modell) ger +12V ut så fort man startar stereon, för att starta externa slutsteg, elantenner, antennförstärkare osv. Har inget med RDS-funktionerna på radion att göra. Eller hur menar du? FP |
|
| På ett fåtal maskiner kan det dock vara så, att det bara går +12v ut på remoten, när du kör radio men inte CD. Detta för att remoten är tänkt att styra en elantenn. Ibland kan det även finnas en sådan, och en vanlig remote, som ger +12v så fort maskinen slås på. Vet dock ej hur det är på BMWs maskiner, men jag är övertugad om att det är som folke säger, konstant +12v på remoten, så länge maskinen är påslagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.