AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
556

Bakvagnsvibrationer E30 Touring 40-60 km/h, vad?

Fo
45
Folxam
320iT -89
(325 drivlina)
( jag HAR sökt :] )

Hej, jag är nybliven ägare till en 320 Touring -89 och märkte inte förrän sent att det vibrerar nånstans i bakvagnen mellan 40 och 60 km/h...
Det är värst mellan 40 och 50 dock ...

Hardy? Bussningar? Jag har inte märkt av några andra konstigheter (än) såsom silentblock eller så ... Kardan?

Vad nämnas bör är att hela drivlinan i denna bil är utbytt, kan det vara så att kardanen blivit vriden?
Fast jag tycker att det borde vibrera linjärt i styrka med hastigheten, vilket det gjorde efter att jag meckat knutkors på min 240 en gång ...

Well well cykelställ, vore glad om nån som haft liknande problem och åtgärdat det kunde tala om för mig hur :D

ormen
jag hade det felet på min E30 i ca. 80-90 km/h då jag monterade kardanhalvorna "fel" (glömde märkningen, som jag upptäckte senare att nån innan mig gjort). Eftersom du säger att grejjerna är bytta, så är det inte omöjligt att kardanen är felmonterad. Ett gissel att få det rätt, då du måste flytta halvorna "tagg för tagg" o provköra emellan för att hitta rätt. Frågan är om det inte är enklare att balansera om kardanen....
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
Det finns märkningar på främre och bakre kardanen,en vit prick på vardera.
Kolla så dom sitter mittemot varandra!

Länk
Fo
45
Folxam
320iT -89
(325 drivlina)
Jag ska lyfta på bilen nån dag och kika på kardansnöret ...
Jag ska även ta tillfället i akt och kika på lite bussningar och skit då ...

--------------------------
BMW - BrööL! Moaa! Weeee!
ormen
ja, de vita prickarna var det jag missade, den på främre halvan är lite svår att upptacka om man är stressig.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.