|
|
|
|---|---|
|
Hej till allihopa, jag skulle vilja veta hur man gör för att byta bromstryckakumulator eftersom jag har köpt en ny. den gammal sitter som f...n och det finns inte så mycket plats för att skruvar isär... Är det någon som har bytt den, vilken vertyg har ni använt..? Tacksamm för svar.. Mauricio Villasmil M535 86... | |
|
Jag skruvade loss hela "blocket" som bomben hänger i... det blir några rör att ta loss och lite söligt. Sen lyfte jag ur hela paketet och satt upp i skruvstädet (försiktigt så att inte blocket/anslutningarna skadas) och lossade bomben med en stor polygrip. /joh |
|
| Men om man skulle ta bort alla slangar och rör som finns kopplat till enheten, finns det inte risk att bromsarna slutar fungerar? eller är det bara luft som finns i slangarna??????.... | |
Paap Reeder |
Hej! Glöm inte att dekomprimera bomben innan Du lossar ngt. Oljeduschningsrisk föreligger. MVH /// Paap Reeder |
|
Detta inlägget kom som på beställning, min bomb ligger här i väntan på montering. Om bomben är trasig så ska det väl inte finns nämnvärt övertryck i systemet? |
|
|
Det är servoolja i slangarna och när du återmonterat paketet så tar du av locket på burken för servoolja, trampar på bromsen ca 15ggr och kollar nivån. Den ska ligga ca 1cm under kanten. /joh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.