|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har ett kopplingsschema över vindrutetorkarna med automatiskt justerbart tryck mot rutan till en 535? | |
|
Jag har hittat väldigt utförliga kopplingsscheman för e32/34 e38/39 på div sajter men efter att ha lusläst samtliga har jag börjat tro att det är en "hemlis" hur fjäderförspänningsmotorn är kopplad. Det finns beskrivet i detalj hur minsta lilla lysdiod är kopplad i en ströbrytare men inte ett knyst om detta:-( (Tycker åtminstånde att 750 schemat borde innehålla denna information då det väl knappast sålts någon sådan, utan detta tillbehör). |
|
|
Även jag har lusläst elscheman, men aldrig sett (eller lagt märke till?) denna funktion. Lite info hittar du dock här: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lite mer info (på tyska) hittar du under kapitel 7: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Här finns kopplingsscheman till det mesta. Länk \\Mikael |
|
| ErikW, Din sista länk var klockren! (Den skulle jag behövt för tre år sedan när jag felsökte i det här ämnet på min dåvarande 535:a). | |
|
Hej vad hade du för fel då? |
|
|
Jo B10, Fjäderförspänningen återgick inte då tändningen slogs av. Däremot försökte den spänna fjädern ytterligare då man startade och rullade iväg på nytt. (Centrumtappen i vänster torkaraxel hade matat ut över 20mm i viloläget när jag tog isär bitarna!). Hade isär allt mekaniskt och gjorde rent kontaktytor och återställde grundinstänningen på servomotorn, varefter det funkade felfritt i tre månader. Sedan återkom felet igen:-( Tröttnade tillslut och vred ut ca 6mm tapp på servomotor och kopplade bort kablaget, "stelopererat" i halvt förspännt läge. (Hade jag inte sålt bilen i samma veva, hade jag nog gjort lite mer seriös felsökning). |
|
| jag hittar inte riktigt hur det kopplat på någon av dessa kopplingsscheman, gör du? | |
|
Hej Jag är i skriande behov av ett elschema till min 520 iA -90. Länken ovan till Ryssland fungerar inte, har någon ett elschema att maila? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.