AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
683

kopplingsschema 535?

Hej

Är det någon som har ett kopplingsschema över vindrutetorkarna med automatiskt justerbart tryck mot rutan till en 535?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Jag har hittat väldigt utförliga kopplingsscheman för e32/34 e38/39 på div sajter men efter att ha lusläst samtliga har jag börjat tro att det är en "hemlis" hur fjäderförspänningsmotorn är kopplad. Det finns beskrivet i detalj hur minsta lilla lysdiod är kopplad i en ströbrytare men inte ett knyst om detta:-(
(Tycker åtminstånde att 750 schemat borde innehålla denna information då det väl knappast sålts någon sådan, utan detta tillbehör).
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Även jag har lusläst elscheman, men aldrig sett (eller lagt märke till?) denna funktion. Lite info hittar du dock här:
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lite mer info (på tyska) hittar du under kapitel 7: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
76
Böss
740IA -95
Här finns kopplingsscheman till det mesta.

Länk

\\Mikael
po
1.178
powertoy
528i -82
ErikW, Din sista länk var klockren! (Den skulle jag behövt för tre år sedan när jag felsökte i det här ämnet på min dåvarande 535:a).
Hej

vad hade du för fel då?
po
1.178
powertoy
528i -82
Jo B10, Fjäderförspänningen återgick inte då tändningen slogs av. Däremot försökte den spänna fjädern ytterligare då man startade och rullade iväg på nytt. (Centrumtappen i vänster torkaraxel hade matat ut över 20mm i viloläget när jag tog isär bitarna!).
Hade isär allt mekaniskt och gjorde rent kontaktytor och återställde grundinstänningen på servomotorn, varefter det funkade felfritt i tre månader. Sedan återkom felet igen:-(
Tröttnade tillslut och vred ut ca 6mm tapp på servomotor och kopplade bort kablaget, "stelopererat" i halvt förspännt läge.
(Hade jag inte sålt bilen i samma veva, hade jag nog gjort lite mer seriös felsökning).
jag hittar inte riktigt hur det kopplat på någon av dessa kopplingsscheman, gör du?
Hej

Jag är i skriande behov av ett elschema till min 520 iA -90. Länken ovan till Ryssland fungerar inte, har någon ett elschema att maila?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.