|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag använde mig av Förenade bil Centrum tidigare eftersom det var nära där jag då bodde. De gjorde småmissar hela tiden: 1. Efter en service fick jag en hjulbult i en plastpåse och de sa att gängorna var sönderdragna av någon annan och att det inte gick att få på bulten. Om någon annan hade dragit sönder bulten skulle ju inte den gått att få på då när detta skedde, sa jag. Till slut brydde jag mig inte om att tjata om detta och gängade upp gängorna hos däckshopen. 2.Jag sa till verkstan specifikt att byta oljekylaren till automatlådan. Ingen felsökning, bara byte. När jag fick bilen hade de "hittat läckaget" och bytt ett anslutningsrör. Efter 2 mån kom läckaget igen och jag behövde bara betala för materialet när kylaren byttes. Jag fick fortfarande betala för byte av två anslutningsrör som inte var defekta. 3. Nu kommer det värsta som gör att jag ALDRIG lämnar i bilen där igen. Hör på detta. De skulle byta bussningar fram till casterstaget. Jag tänkte göra det själv men det satt för hårt. Eftersom jag visste att det var viktigt att inte spänna bultarna när bulen var upplyft kontrollerade jag detta av en händelse en tid efter reparationen. Jag såg direkt att de hade spänt bultarna så att bussningen låg i spänt läge när bilen stod på mark. Jag ringde BMW Stockholm och kontrollerade att deras verkstadshandbok sa att man inte skulle spänna bultarna i upplyft läge. Detta stämde. Sedan ringde jag till BMW Centrum och sa att jag hade sett på min bil att bussningarna var felaktigt fastspända. De svarade med att de ALLTID hade spännt bussningarna på detta sätt. Sedan sa jag till verkstadschefen att han skulle titta i sin handbok. Han ringde tillbaka och var mycket bekymrad och ytterst välvillig till att ta in bilen och spänna fast bussningarna på det sättet SOM JAG VILLE ha dem spända. Han hade mage till att antyda att jag var en besvärlig kund, men att han var snäll nog att göra det kostnadsfritt. Efter detta rör jag inte vid BMW centrum med tång. Däremot är mina erfarenheter av Fosie bra, David är mkt bra. Tips är att kolla era bussningar om Centrum har bytt dom! Mvh Tomas |
|
| Njuren, har alltid besökt Fosie både med min gamla E34 samt nuvarnade för minsta lilla- känner även personligen personer på kundmottagningen samt har en kusin som jobbat på FB-Centrum...Hur så är följdfrågan? | |
|
Att gå ut här på forumet o diskutera enskilda personer på ovan nämnda firma.... det tycker jag inte är personligt angrepp, det är vår rätt som kunder att klaga ifall vi blir dåligt bemötta. Har du aldrig hört uttrycket: Kunden har alltid rätt..... Om du läste mitt första inlägg i denna fråga så kan du ju själv fråga dig om FB verkligen tagit fasta på detta..... V8 rockar fett! |
|
|
TripleA : det var inte innehållet i ditt inlägg som jag oponerade mig mot utan mer specifikt "han e helt kass i huvudet" det är ett direkt personangrepp, det var det jag tyckte var onödigt. Det ligger tyvärr väldigt lite sanning i uttrycket "kunden har alltid rätt" :) Min 528i Touring Länk |
|
|
ok...jag förstår att du tycker det.... men det var i princip vad han indirekt menade om mig, när han sa det till mig inför en massa andra kunder vid disken genom att hävda just det jag skrev i mitt tidigare inlägg... därför kändes det helt rätt att säga det om honom oxå. Men visst, smaken e som baken..... som tur är...... V8 rockar fett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.