AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
584

Dags att byta fälgar!!!

Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Hej alla!

Tänkte byta mina 18" fälgar. De ser ju jäkligt bra ut när de sitter på, men komforten börjar gå mig på nerverna.
Tänkte att jag skulle byta till ett par 17" av lämplig storlek (max 245 i bredd).
Var inne på www.specialfalgar.se och fastnade för MM Evo/Action eller Momo sport/Twin.
Är det nån som vet vilka modeller som mina fälgar passar på?? Är det tex samma på E39,E36 och E46?

Nån som har ett schysst förslag på snygga fälgar som passar på min E36'a och vilken storlek man ska ha.
Om någon har fina fälgar att sälja så är jag väldigt intresserad. Likaså om någon är intresserad av mina fem ekrade 18" 225 fram och 255 bak så går det bra att höra av sig...

Tacksam för lite hjälp i frågan..
Hej,

E39 har en annan dimesion på centrumhålet (74mm) i stället för 3-seriens 72,5. Då det gäller 17" bör alla E36 & E46 fälgar passa. Vad som är snygga fälgar är en högst subjektiv fråga. Mina OZ-Superturismo har följt med mig från min fd E36 Sedan till min E46 Coupé, tyvärr lite osäkert om dom fungerar med spacers till nya M3:an annars hade vinterfälgs valet varit givet :-)

/Håkan
bl
2.294
blixten
325i -88
E46 hjul passar inte på m3 e36, går i oken även med spacers. 18 tum har jag dock inte prövat. Tvärtom funkar bättre.
Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Tack Håkan o blixten!! Men är det verkligen ingen som har några tips om var man hittar snygga fälgar till hyfsade priser??? Har fått ett tips av Christian men firman sålde bara ASA fälgar och det var inget som föll mig i smaken.
adam p
Hallå!
ett tips på ett par riktigt snyga 17" fälgar till e36 är m3 fälgarna! ganska diskreta men ändå riktigt utmanade o snygga! du kommer inte o ångra dig om du köper dom!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
kolla av ,www.molway.com de har ett bra utbud på fälgar till BMW till hyfsade priser.
Tog priserna därifrån och gick till min lokala handlare
han såg inte så glad ut men priset blev nästan det samma skillnad några hundralappar och då satt det på bilen.

Hasso
BM
22
BMW_TT
M3 CAB -94
VAD ÄR DET FÖR 18" DU HAR????
SKA DU SÄLJA DOM???
SKICK PÅ DÄCK OCH MÄRKE???

/////BMT_TT
Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Hej!

Nu börjar det ju bli lite respons här!! Tack för det!

BMW_TT Mina 18" är fem ekrade med ganska runda ekrar.. Kommer tyvär inte ihåg vilket märke det är men jag ska kolla upp det. Bakdäcken är helt slut tror jag men fram är det mycket kvar. Tyvär är fälgarna lite kantstötta men de ser ändå ganska bra ut om man nu inte tittar för nära på dem...
Jag har ett par MM Evo 17" med 215/45-17, men fälgaran är lite för breda för däcken, men ytbehandlingen på Evo är inte att skryta med, om man bara nuddar med fälgkorset på fälgarna så skadar man "lacken" och en mörkare inte lika glasnig grundlack syns, och de sticker ut om man gämför med org fälgar (17") så de har en tendens till att ta i när man provoserar bilen i kurvor, det gjorde alldrig bilen med org(17") min bil är dock sänkt. Men snygga är de dock

/Nicke
Några länkar till fälghandlare/tilverkare.
Länk
Länk
Länk
Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Tack för alla tips!!

Nicke menar du att dina 215 breda däck tar i skärmarna?? För det är ju så det blir för mig nu när jag lastar bilen för hårt. Men jag har ju å andra sidan 255 i bredd. Man måste kanske prova fälgarna på innan man köper något så att de inte går för långt ut..

Känns som en hel djungel det här med fälgar. Det är ju jäkligt kul när det ser bra ut men samtidigt vill man ju inte lägga allt för mycket pengar på det heller. Har svårt att förstå människor som lägger 50 - 60000 kr på ett par fälgar. Men det är klart har man obegränsat med pengar så... Känns ändå som det inte är det viktigaste på bilen fast det gör ju mycket för utseendet.. Fast nu har jag ju hela vintern på mig att leta efter snygga begagnade fälgar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.