|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur gick din ruta sönder J.L ? Jag skulle skotta fram bilen ur snön och körde bilen på tomgång under tiden. Tyvärr gjorde jag misstaget att jag satte defrostern på högsta fart. Det blev fort varmt på rutan samtidigt som jag arbetade hårt på rutan för att ta bort ett decimetertjockt lager med snö och is. Nu vet jagbättre. Ante |
|
|
Hej! Jag har också en kass framruta på 730:n. Har dock hört talas om något ställe som fixar detta till ett bra pris. Ska kolla upp detta och återkomma när jag vet om uppgifterna stämmer. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| J.L....Blev det en e32 eller e38?? | |
| & vad hände nu då?? | |
|
Högpresterande rastlös dator? =) Mvh |
|
|
Har jag missat något, eller? Min ruta är inte gröntonad vad jag vet, eller är det ovankanten som är gröntonad? Är det någon som har köpt ruta hos bildelsimporten? Jag vill inte heller lägga de 8500 plus montering som "min" glasmästare lämnade som prisförslag. |
|
|
Ett tips är att kolla på skroten efter rutor Mvh // Hawar |
|
|
Racecruizer: Tror att bildelsimporten har kommit över lite äldre? rutor som därför har en grön kant längst upp som typ solskydd. Kolla först vad din "lokala" glasmästare tar för att ta bort den gamla och sätta dit den nya, med lim inkluderat om du skaffar rutan själv. Mvh |
|
|
Infinity: Det blev en e32:a även denna gång, en av de allra sista, tillverkad 1/-94. Apricot: vet ej hur det gick till när rutan sprack, men hade bilen ute under natten och körde sedan in i garaget, upptäckte efter ett par timmar att rutan var spräckt. Kanske fick jag ett stenskott på motorvägen på väg hem, och sedan sprack rutan av spänningar när bilen kom in i värmen??? Fick ett pris på en "piratruta" nu idag 4172 kr plus moms och montering. Tecknade försäkring hos folksam idag, självrisk på glas är alltid 1700 kr oavsett vad rutan kostar så det blir till att lämna bort bilen till glasmästaren om några månader när bilen kommer ut ur garaget. Skönt att det löste sig till rimlig kostnad tillslut!!! Man blir ju lite skrämd när man ser priserna som är nämnt här i denna tråden! BMW CS #5139 |
|
|
Hej! Några nya erfarenheter på detta område? Har ännu inte bytat min ruta, men det måste göras mycket snart. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hej! Besiktigade idag, fick 2:a på rutan. Vet ni om det finns något ställe som säljer rutor utan solskydd och toning och sådant? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| bästa tippset är att ringa till glasmästaren och fråga. | |
|
En ruta med grön toning i överkant har inget med ålder att göra. Man kan beställa med grön överkant om det är en piratruta. BMW org.ruta har ingen grön överkant utan hela rutan är lite grön i sig. (är nog även piraten + extra överkant kan jag tänka mej) /Janne |
|
| Bytta min ruta på carglas förra året. Eluppvärmd kostade 7000 enligt dom, jag betala 1200 självrisk. Trygghansa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.