|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha. så sprack framrutan från kant till kant. Kyla,värme och stenskott var orsak. Naturligtvis så var bilen bara trafikförsäkrad. (Kör Subaru på vintern ) Är det någon som vethur mycket jag kommer få betala för en ny?? Ante | |
| Trisst :-( Jag har precis kollat pris på bakrutan till en e23 4k går den på...framrutor är lite billigare, gissar runt 2500:-för din ruta. E28an har jag för mig ligger på 1700:- | |
|
På en 750 -89 kostar en framruta, den som har inbyggda värmetrådar, 4500kr Sune |
|
|
Det var billigt det (4500:-). När jag för två år sedan ringde runt till ca 5 olika glasmästare i södra Stockholm så skulle de ha allt från 7200-8000 för rutan med värmetrådarna inkl. montage. 4500:- skulle jag få ge för den vanliga rutan(740-92). Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
Svärd |
Jag betalade 1878:- i självrisk för min och det skulle då vara 35% av priset. 5365:- om jag inte räknar helt fel va? Har värmetrådar och ett litet BMW-emblem längst ner till vänster. Dubbelglas i resten av bilen. ///Martin |
| Brorsan bytte sin för 3 dagar sedan.....också med värme....rutan gick på medmoms & allt 9600kr!!...då ingick också listen runt rutan....tror han gav strax över 3000 i självrisk | |
| Svettigt! Sune var fick du ditt låga pris ??? | |
|
har bytt på min 735 nu åxå, 2700kr i självrisk rutan går på ca 7000 (glasmästarens pris) www.moffa.nu |
|
|
Bytte vindruta i höstas på 750:n betalade jag 2500:- + nedre listen på BMW... "BMW make the world faster" |
|
|
Jag fick mitt pris på bilglasmästaren i Helsingborg (garnissionsgatan), men observera att det bara gäller rutan, ej montering. Sune |
|
| En ny ruta hos glasfirma med montering och behålla gamla listen skulle gå på ca 7000 inc moms och arbete. | |
| Länk | |
|
Ja! Så billig är rutan! Fick pris på montering: ~17-1800 inkl. moms i Stockholm Mvh |
|
|
När jag ringde runt på glasfirmor så ville alla ha mellan 8-9000, det blir ju nästan dubbelt så dyrt... Men om sprickan går nära kanten så är det ju ingen panik iofs. Mvh |
|
|
Rutan är inte det dyra i kalaset. Du ska komma ihåg att byta ruta består av följande grejer. Ruta -> ca 2500-4000(bildelsimporten) Lim -> 1000 Plastklips -> ca 500 Elgrej till rutan -> 700 Arbete -> 1500 Sen så varierar kostnaderna mellan olika glasmästare. |
|
|
Var på ett studiebesök på Carglas, och jag undrade vad de tog för montering på min bil om jag fixade rutan. De sa 1400 + moms = ~1700, limmet ingick. Jag frågade om något mer behövdes ordnas och de sa möjligtvis plastlisten runt rutan, men ibland håller den. Elrutan kostar nog mer... Mvh |
|
|
Nu har jag ringt runt lite. Billigast hitills 6200! Har alla 7 serie bilar elvŠrme i rutan ? Ante |
|
|
Jag har inte det. Har du kollat på länken i mitt inlägg och vad jag skrev? Mvh |
|
|
Jo, rob, jag kollade länken, tack för den! Jag kommer använda mig av den. Var det bara svenska 7 seriebilar som hade värmeslinga?? Ante |
|
|
Ok! =) |
|
|
DYRT!!! Rutan sprack nu idag på min nyinköpte 740i 94 kul!!! En dag efter jag hämtade bilen!!! Blir lite trött... Men bara att fixa såklart. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.