|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
CRY Tycker du ska kolla med Borgs, dom är verkligen schyssta. Solna är ingen idé att ens försöka hos. Dom är för stora, dom bryr sig helt enkelt inte. Hade en del strul med min förra bil (530i M-pkt -01) och dom gjorde precis allt för att hjälpa till på Borgs!! Det borde gå att ordna. Stå på dig! Fransosen |
|
|
Jaha nu, var bilen servad och klar, och bara som en extra oljeservice. Så nu har BMW här i Jönköping tappat mig och mina föräldrar som kunder. Speciellt komiskt är det att ägaren till firman intervjuades i den lokala blaskan härom veckan angånde Volvo, VW och Saabs ganska offensiva satsningar här i stan. Ägaren sa typ: Vi planerar inte några satsningar utan satsar på bra kundrelationer. :-)))) --- BMWCS#2928 |
|
|
Cry, fick du reda på vart gränsen gick för att få göra service innan den indikerar "dags för service"? Jag hade en Compact innan, och då sa de att det var okej att göra "gratisservicen" om det var en grön lampa kvar. Det borde innebära ca 250 mil.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då detta gäller en E46:a så har jag hört allt från 4000mil upp till 5000mil för att göra den första Insp 1. --- BMWCS#2928 |
|
|
De Johan menar är, fick du någon milangivelse på hur nära bilen måste vara 0 mil till nästa service för att få gratis inspektion. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Det handlar om att den lokala BMW verkstaden får betala servicen själva om inte bilen uppfyller BMW Sveriges krav. dvs att i detta fallet så har jag fått uppgifter som jag skrev ovan, så för att svara på din fråga så antar jag att det inte funkar om bilen har gått 3999mil.... --- BMWCS#2928 |
|
|
Nej, det kan jag ha viss förståelse för, då det innebär att det bara har gått lite drygt halva serviceintervallet. Man har 2500 liter bensin på sig mellan servicarna i E46. Det blir dryga 2500 mil för normalbilisten! Hade det varit ner mot 200-300 mil kvar hade jag förstått din irritation. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.