|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kan få köpa loss en 530i -01 som gått 3900 mil. En ägare (företag). Komfortpaket, läder, alufälg (s+v), sollucka. Vad kan en sådan vara värd? Finns det marknad för denna bil om försäljningspriset är det rätta tro? | |
|
Hej! Gissning utan att ha "sonderat" utbudet speciellt noggrannt>>260'-270' färdigprutat hos en lämplig bilhandlare(Ej på BMW iaf :))... Bilen har gått väldigt lite så värderingen kanske är "lite snål". Marknad borde väl finnas för en så fin modell och en motor som dessutom motsvarar vad man förväntar sig av en BMW...Visserligen så "kallnar" E39:an snabbare nu när nya modellen kommit men men.. Mvh Janne. |
|
|
Jag tror att det kan bli svårt att få utt mer än 220'....kanske t.o.m. under 200' i värsta fall. //Marin |
|
|
Tror ungefär i samma härad som Marin. /Simon |
|
|
För det första, jag försvarar inte min bil. Men 250' är inget överpris, som lägst 230'. 200' låter mer som ett skambud enligt mig. /Manray/ |
|
|
Tack för svaren! Är inte en bil direkt som jag har råd att åka omkring i så det skulle vara aktuellt att köpa & sälja & kanske göra sig en liten hacka...men är lite osäker eftersom importer är så vanliga idag och andrahandsvärderna sänks. Får köpa bilen för 200.000:-. |
|
| Det är väldigt svårt att sälja bila i denna prisklass. | |
|
sådär nya E39:or går ju ner 10 000kr i månaden, så sälj den fort om du ska försöka göra en hacka. |
|
|
Har du inte råd är det väldigt farligt i att spekulera i bilar. Hur länge kan du "avvakta" med att köpa bilen? Sätt ut en annons redan nu för 239' och se hur långt du kommer. Det bästa vore att ha en köpare klar innan du själv köper bilen. Men det kanske är lite brådis? |
|
|
Nu när E60 (nya femman) har kommit så lär E39 rasa mer och mer, inget bra om man ska sälja vidare... Mvh |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! min kompanjon får 230-240' för en svensksåld 525i -02 med c:a 7000 mil på mätaren när han byter in den mot en demokörd XC90. Välutrustad men inget extremt. Det kanske hjälper till? 200' för en 530 är ett kanonpris, billigare går inte att hitta med de milen. Jag skulle personligen köpa och håva in 20-30 tusingar samtidigt som man åker ståndsmässigt. mvh Johan |
|
Skulle själv inte tveka att köpa till det priset. Lägg på 15 - 20 tusen och sätt ut annons med "prutat och klart". Tror den blir lättsåld med tanke på mil och utrustning.. |
|
|
Håller med Johan, det är ett kanonpris. Om du inte vill ha den så köper jag den av dig för 205' :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.