AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.500

Helt ny 320i japanröd

Sida 1 av 2
NOLL7NOLL
steptronic
automat,cd radio,xonljus med mera
0 mil. INte ens nycklarna är uthämtade. nypris 320 000.
Vad tror ni man kan få för en sådan. Har gått ut med 280 000 men det händer inte så mkt. BMW solna kunde tänka sig att ge 240 000:- där den är köpt och står.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Lägg in en annons här i börsen, och skriv utförligt om utrustningen.

Den här kostar lika mycket Länk och din är ju helt oanvänd så sätt ut annonsen på flera tidningar eller sajter!

Vart finns annonsen nu?

Mvh
Var listpriset 320´ eller var det efter prut? Om det var listpris så kan man nog få ner den till ca 295´ (ca 8%) och då hamnar man ganska när det du begär, kan tänka mig att en hel del tycker att det kan vara värt ca 15000kr att få välja färg, inredning samt utrustning själva.

Listpriset på en "tom" 320 är ca 270´ har för mig att man även får komfortpaket på köpet just nu så att få 280 kan nog vara svårt. Röda BMW brukar dessutom tyvärr vara lite sega att sälja.
röd, hmmm....antalet spekulanter dras ju ner med 70% bara pga färgen.

NOLL7NOLL
Ja, den röda färgen verkar göra den lite svårsåld. Ska se till att den kommer in här oxå.
Annonsen ligger på blocket nu...
320 var listpriset... 300 var slutpriset
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Röd sänker nog inte priset så mycket längre. 80-talet är på väg tillbaka. Glöm silvermetallic om ett par år.
kanske inte sänker priset jättemycket, MEN dock antalet intressenter för bilen pga färgen, och därför kan det ta längre tid att sälja bilen.

Haglund: De finns väl inget som är så tidlöst som just silver? Så länge ja kan minnas har alla bmws bilar som är med i tidsskrifter osv varit majoritet silver.

Jag tycker nog inte rös sänker priset, men de minskar antalet intressenter Definitivt.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Pistolas: så går de när man går o fikar :) Jag borde uppdaterat.

BMWCS Syd #05392
Länk
hehe :-)

Aldric
Röd e busbra ;)

NOLL7NOLL
Såld till bilfirma istället... pris osagt men inte 280 000 i alla fall....
snacka om andrahandsvärde.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
wendtan:
Njao. Tycker du det så får det stå för dig, men jag tycker personligen fortfarande att silvermetallic har lite gubbstämpel. Kan du tänka dig något mer gubbigt än en silvermetallic Volvo 760 -84? ;)
Silvermetallic har ju haft ett våldsamt uppsving sedan mitten av 90-talet men jag tror att det är lite på väg utför.

Men vi får väl se. :)
jag kan tänka mig en volvo 760 GLE -83:a ljusgrön... :-)

silver är en snygg basmetallic som alltid funkar, iallafall på tyska bilar.

(hatar gröna bilar, oavsett vilken grön det är)

Haglund: Ja de kan jag, en vit :)
Att silver sen är en vanlig färg, så vanlig att man tröttnar på den är ju en annan aspekt.
Men tråkig, tycker du min 328 såg tråkig ut?

BMWCS Syd #05392
Länk
Blir ju rätt hög milkostnad om man säljer sin nya bil utan att ha kört en meter :(
NOLL7NOLL
Kan man säga...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Silver är snyggt, oavsett om den är vanlig eller ej. Svart är också en färg som alltid funkar, men den är också vanlig. Båda dessa färger är tidslösa skulle jag vilja påstå.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
hhmmmm.... man kan ju inte låta bli att undra?? Varför säljer du en ägandes ny, okörd bil? Lotterivinst?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har bingolotto börjat lotta ut BMW !!!!!!

:))

...och jag som trodde bmw var ett premiummärke?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hoppas dom inte börjar med det. Då måste man ju sitta med pöbeln och kolla på skiten.

:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.