AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
533

Nästan ny 320 touring -01

then01
Tjena,

Har en annons ute här på börsen och undrar om ni tycker mitt pris är för högt? Det är en 320 touring -01, med steptronic och sportchassi med komfortpaket!
Priset är tänkt att vara 250.000 kr! Är det lagom??

Tacksam för svar!

Then01
Hovmästarn
Steptronic skulle jag gissa på höjer andrahandsvärdet en del framför allt på 5-serien, dock vet jag ej hur det är med 320 E46. Jag tycker 250 verkar vara ett ganska sjysst pris för denna välutrustade bil. Anledningen till att den är svårsåld är kanske för att folk hellre köper en ny bil och får den skräddarsydd efter kundens önskemål. Eller kanske hellre köper en 325:a?

Men detta är bara spekuleringar dock.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag är själv ute efter en E46 touring och tror nog att du har svårt att få ut 250.000:- för din bil.
Jag har funderat på en ny 318 eller 320 touring inkl komfortpaket som hamnar på 244.000:- resp 256.000:- (gratis komfortpaket och renköpsrabatt på 6%).
Då får jag facelift, 2 års garanti, 3 års fri service och en bil som ingen annan har ägt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En 528ia-96 sjunker från 440.000 till 200.000 på 4
årsmodeller och 4000 mil.(inbytes pris mot ny 540-00)
320-01 kostar väl "tom" runt 260.000 enligt modell guiden ny, så på en årsmodell
borde den väl kommit ner till runt 200.000 sen får man ju plussa på för ev utrustningspaket.

Hasso
then01
hasso, ny kostade den 315.000 kr! Tvivlar på att nya är billigare! Har fått bud från BMW själva på 235, så jag tror inte 250 privat är helt fel!

Så jag provar och ser om jag kan få mer än 235 annars går den tillbaks till BMW!

KN Visst, du får en ny 320 för 256´men utan steptronic! Den kostar minst 20´extra!

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Att sälja en bil för 250' privat är inte lätt. En firma fixar med finansiering, tar din inbytesbil, lämnar garanti mm.
Ge mig en anledning att köpa din 320iT för 250' om BMW
själva skulle sälja den för lika mycket.

Tror att det blir jävligt svårt att få ut mer än 230' privat.
//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

then01
Varför skulle BMW sälja den för 250 när de köper den för 235?? De tar alltid minst 30 emellan, den kommer gå för minst 265! Inga problem att sälja den för det priset har säljaren sagt!

KN var har du fått dina priser ifrån?? BMW handlarna i Stockholm säljer nya 320i Touring för Pris: 272500 kr utan komfort och steptronic! Du borde slå till direkt, du har fått ett kanonpris! Grattis!

Visa användare
605
göran
525ixt-94
then1,

deltagarna här är entusiaster som är väl insatta
i BMW och prisbilder. Visst kan du få ut vad som helst
med "rätt" köpare, men du hittar nog få sådana här.
Priser i bilhallar kan alltid diskuteras, om du byter
in din och de flaggar den för 265' så kan jag få
lös den för betydligt mindre när den stått ett tag
och nya bilar ska in i hallen.
Sen kan man ju fråga sig varför du frågar öht
om du vet allt bäst själv?

/göran,
vintermannen/
then01
På vilket sätt "vet jag bäst"?? Jag kollade upp de siffror som nämnts här och de verkar inte stämma, då måste jag väl få ifrågasätta dem??

2mas
Hörru then, det är ingen ide att fråga besökaran på dessa sidor! De har ingen aning om priser på BWM! De anger de priser som de själva är villiga att betala, tyvärr för deras del så finns inga bilar till salu i dessa fantisprisklasser!

Om du får 235.000 från handlaren så borde du få minst 245 för den privat! Jag sålde min BMW för 240.000 och de sa att de skulle sälja den för 269.000 men sen flaggades den för 279.000 och gick direkt! Kände mig rätt lurad! Så säger handlaren att de säljer den för 265.000 så är det troligen för lågt!
Visa användare
605
göran
525ixt-94
När en mig närstående person köpte en
2 år gammal bil i somras så prutade vi
ner priset 20%. Det flaggade priset
betyder inte mycket ibland.
Vad som verkligen betalas och vad som ingår
i köpet är svårt att veta för en som inte är
med i affären.

Om det är inbyten så blir det ännu svårare att
se vad som är vad egentligen. Säljarna lägger
helst upp affärerna så det ser bra ut i deras
provisionssystem.

T.ex. värdera extrautrustning som säljaren slänger
med däck, fälgar, dragkrokar, motorvärmare, extra
garantier t.o.m. släpvagnar har jag hört talas om.
Alla vet att när en ny bil backas ut från handlarn
så flög minst 10% i värdeminskning direkt. En ny
bil är ny allt annat är begagnat och billigare.

/göran,
vintermannen/
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
then01, för det första så skulle jag inte köpa steptronic-låda till min bil (steptronic och sportchassi? Automat är väl inte speciellt sportigt?)
För det andra så bjuder alla BMW-handlare på komfortpaket till alla nya bilar under november-december och 5-6% renköpsrabatt lämnar alla, vilket blir 256'.
Du får vara glad om du lyckas få 220' för din bil.
then01
Kn, du var mig en otrevlig person! :-(
Varför skulle jag sälja för 220?? Läs vad jag skrivit
innan! Jag får 235 för den hos handlaren och privat får jag lite mer! Jag har inte bett DIG köpa den! Du får gärna köpa en sprillans bil för dina specialpriser! LYCKA TILL!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
then01:
Jag förstår inte varför du blir så upprörd över andras komentarer. DU frågade oss vad vi tror/tycker om din bil, och sen blir du sur för att vi inte tycker som du.

Om du tror att du kan få ut 250' för bilen är det bara och gratulera...den sista idioten är inte född än.
Personligen tror jag inte att du får ut mer än 220'.
//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hur som helst tycker BMW att det ska kosta 80.000
att köra 1500 mil i värdeminskning.
53 kr milen i bara värdeminskning.Och fortfarande
årets modell.

Hasso
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
then01, om du får 235' av en handlare så är det nog bäst att slå till, du lär inte få det erbjudandet igen. Passa på att fråga vad en ny kostar så får du se att det är inte bara jag som har "specialpriser".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.