|
|
|
|---|---|
| Kan man anvenda det orginala direct-fire tändning systemet på m50b25 sammans med Megasquirt&EDIS (Jag menar om man kan erstatta EDIS med det orginala tändsystemet)? | |
| Det är säkert möjligt men inte utan att du sätter dig ner och knackar lite ny kod. | |
|
JEg har prøvd på det samme, fikk det ikke til etter x-antall timer. Sendte til slutt e-post til en fyr fra USA og fikk til svar at det var bare å glemme det. Pussler du med turbo BMW du også ja.. Godt å se at det er flere av oss i norge. Hva bygger du? M3 Evo2 325Turbo prosjekt (snart ferdig) |
|
|
m3evolution: Da blir det nok EDIS da ja. Planen er en m50 turbo i en 325 e30. Har akkurat fått noen Megasquirt anlegg fra USA, så nå skal loddebolten holdes varm en stund:) Må begynne å se etter EDIS system også da. Det er 325 Turbo du driver med ja, m20? Kanskje du vil forstelle litt om oppsettet ditt? |
|
| m3evolution: Vet du om en kan kjøre m50 tendingssystem sammen med UltraMegasquirt som kommer til våren? | |
|
For å si det sånn: det håper jeg at man kan få til. Hadde vert så super greit å få brukt coilene osv som allerede sitter der. M50 i E30 325 her også :) vet du om noen som sveiser grenrør? har prøvd å smelle sammen et selv men det "looks like hell" og fungsjonen på det tror jeg blir makaber. har du begynt å bygge noe motor eller lignenede eller? Åssen gearkasse har du planer om å benytte deg av? M3 Evo2 325Turbo prosjekt (snart ferdig) |
|
|
Det blir ikke noen seriøs bygging før i mai og juni, frem til da skal eg bygge motorstyring og skaffe deler og motor. Grenrør skal eg prøve å sveise selv, er ikke sikkert det blir ett med like lange rør men så har eg ikke planer om å ta ut over 500hk heller. Bottdelen skal vere orginal. BMW-Andreas lager bra grenrør til m50, hør med han. Har planer om å bruke orginale 325 kassen som sitter i bilen, men dette er ikke helt bestemt ennå. Skal du kjøre med Megasquirt du også? Hvordan deler skal du bruke? Har vert du i kontakt med tilsynet anngående godkjenning? Tror det skal gå greit med e30 og m50, men tror du det går bra med m50 og turbo i e30? |
|
|
hvorfor velger dere m50 isteden for m20? bare fordi det er 24V? jeg skal bygge på m20b23.med orginal bunn.denne vil levere 350-400hk 1bars ladetrykk.med 325 89mod sprut +smt6. ferdig motor uten sprut kommer på 41000.- velger 2,3 isteden for 2,5 siden bilen er godkjent med 2,3l turbomotor. |
|
| Nja, skal vi se. Når det gjelder den omdiskuterte m20 toppen, så er eg ganske skeptisk til den. Den holder hos mange med mye hk, men så er det mange den har slått deg hos også. M50 motoren har solidere topper som flower bedre og som ikke trenger like mye vedlikehold (justering av ventiler) som m20 toppen. Vil også ha en ganske fresh og ny motor når eg skal bygge turbo. Også er det ikke så mange som har gjort dette:) | |
|
jeg tror det at toppen slår seg på disse m20 tbo byggene er at de bruker strekkbolter, og luft i kjølesystemet. en ny bygd m20 blir jo like fresh som en m50. hvor mange hk er orginalt i m50 2,5l? |
|
| Det er sant det du skriver, gjør en alt rett skal det en del til for att toppen skal sprekke (så lenge den ikke har gått langt da). Det er 192hk i M50B25 uten Vanos. Hvilken turbo, ic o.l. skal du kjøre med? Er toppen portet? Høres interresant ut! | |
|
det er ikke jeg som skal bygge motoren.men toppen blir portet,innsug blir portet.spesialslipt turbokam.skal bruke en garret GT37. ic har jeg ikke bestemt meg for enda men det blir av typen stor.og prisen 41k er inklusiv grenerør og turbon. her er det sparing på høyeste nivå og masse regning for og finne ut av finansene. men den skal komme. helst i går. men regner med og ha det i havn om ikke alt for mange mnd. |
|
|
Jag tänker köra MS och EDIS på min M50 2,5 med GT37. Fast det går inte att köra med originalspolarna,och tandhjulet till vevaxelgivaren har fel kuggantal också. |
|
|
Verkar vara ett helt gäng som bygger E30 med M50 turbo motor i vinter (jag inkluderad) :D Själv har jag en M50 Med Vanos, så jag tänkte låta orginalsprutet och tändningen sitta kvar och istället köra ett gäng extra spridare med en smt6/mapsensor. Hur har ni andra (med Vanos) annars tänkt lösa styrningen av Vanos? mha megasquirt också eller? |
|
| Min är utan Vanos,så det problemet slipper jag...MS klarar nog inte att styra den heller så vitt jag vet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.