|
|
|
|---|---|
|
Har nu inom en veckas tid blivit "dubbad" två ggr :-# Båda gångerna var det mötande bilar som stod för prickskyttet.. Första tog i framrutan (precis i den där retliga ögonhöjden) och producerade ett fint litet märke på 1x1 cm. Det skall fixas nu i helgen via glasfirma. Andra skottet (igår) tog lite värre - nämligen mitt i helljusets glas. Här blev det ett runt märke men även ett litet hål rakt genom glaset. Såg idag att det kommit fukt innanför glaset och undrar bara om det är någon fara med att låta det vara "hålat" ett tag? Har läst det eminenta mektipset och skall fixa det när tid finnes. Undrar även om bilprovningen kan ha något att säga om detta, skall dit nästa fredag? Ljuset funkar och ljusbilden verkar inte vara onormal. Snart slipper man i o f s att råka ut för detta eftersom våren verkar ha kommit till skåne. Dimma och massa plusgrader idag. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lägg i lite superepoxylim i lyktglashålet så slipper du få fukt i det. ///MVH Hasso Länk |
|
goobledigook: Är det bara en mindre skada på strålkastarglaset som inte påverkar ljusbilden ska det lämnas utan åtgärd. Då är det värre med vindrutan, hinner du byta innan besiktningen är det naturlitgvis lugnt. Annars är kravet att stenskott i förarens direkta siktfält inte får vara större än 10mm... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Har också blivit 'dubbad' (eller stenskottad, whatever...) i vindrutan, resultat: ser dagen efter att en 15 cm lång spricka bildats, precis i ögonhöjd... tid hos glasmästarn beställd. Shit happens. | |
|
Jesperado: Jäsiken..får ut och mäta omkretsen igen kanske. Hasso: Klister införskaffas medebums!! |
|
|
goobledigook: 10mm i diameter är det som gäller... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har klarat bilen hittils. Men förra vintern så fick jag ett fint stenskott i pannan på mig själv. Och jag kan förstå varför glas spricker. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.