AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
702

Bra skick på tyska bilar!

s-
142
s-w
330iA Touring -02
Till er som funderar på om det lönar sig att importera ärliga tyska bilar. Förrutom att utbudet är mycket större i tyskland så brukar skicket i regel vara mycket bra på bilarna framförallt på långmilarna. Jag har haft 3 importerade bilar och den senaste är en 330iA Touring -01 som hade gått 12 000 mil vilket förvisso låter ganska mycket. Men jag har aldrig sett en bil i så bra skick! Både utvändigt och invändigt. Jag körde in den på en GDS-hall och fingranskade bilen in i minsta detalj. Förrutom några stenskott på motorhuven så finns det inga märken någonstans på hela bilen! Jag kände med handen över i princip hela bilen efter repor och bucklor. Inuti så är deta samma skick som utvändigt. Jag kan bara konstatera att tyskar är väldigt duktiga på att ta hand om sina bilar så var inte rädda för att importera en bil därifrån! Naturligtvis så ska man kolla upp servicar och alla andra viktiga detaljer också! Jag har tittat på svenska bilar som har gått halva sträckan och flera av dessa har varit i klart sämre skick än mina importerade bilar (med detta menar jag inte ALLA bilar).

Mvh,
s-w
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Visst lönar det sig fortfarande när det gäller skick/utrustning men inte lika mycket i pris längre, vilket är det de flesta tyvärr tittar på.
våran 540 - 98 e oxå i exemplariskt skick!
fast den gått snart 16000 mil!
Helt fantastiskt!
ormen
jag kollade runt här i svedala ett helt halvår efter en hyffsad 520/525 -92-95, men de 20-25 bilarna var rätt så slitna. Och var nån fin, då var priset åt h-e för högt. Har haft 525:or innan, sv-sålda som inte ens kommer i närheten av den jag köpte nu privat utanför Frankfurt. Lacken har 8 år på nacken, så den är inte ny, men chassi, motor, bromsar osv. är helt fantastiskt tight o i bra skick! Men det gäller att leta ordentligt även i Tyskland om man vill ha en gammal bil som är fin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.